ترخیص کالا از گمرک ترکیه + به روزترین قوانین آن در سال جدید

ترخیص کالا از گمرک ترکیه

ترخیص کالا از گمرک ترکیه چگونه است؟   در این مقاله ترخیص کالا از گمرک ترکیه، واردات و صادرات به این کشور را به صورت کاملا شفاف برای شما توضیح می دهیم.

در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، واردات کالا از کشورهایی مانند آلمان، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و سایر کشورها کاهش چشمگیری داشته است بنابراین وضعیت ترکیه و وضعیت بین المللی این کشور باعث شده واردات از ترکیه رونق زیادی داشته باشد و برای این کار البته باید قوانین مربوط به ترخیص کالا از ترکیه را بدانید. پس در ادامه همراه کامونیا باشید.

 

بیشتر بخوانید : جهت دریافت اخذ شهروندی در ترکیه لطفا کلیک کنید.

 

قوانین ترخیص کالا از گمرک ترکیه

همانطور که اشاره کردیم ترکیه یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران است و از این رو قوانین گمرکی و ترخیص کالا ترکیه در این کشور برای جلوگیری از ورود و خروج غیرقانونی کالا بسیار واضح و مشخص است همچنین در این قوانین فهرست کالاهای مجاز تعریف شده است که در ادامه به آن می پردازیم.

اولین مورد در لیست ترخیص کالا از ترکیه، لباس ترک است بنابراین کلیه اقلام پوشاک مردانه، پوشاک زنانه، پوشاک بچگانه، کاپشن، مانتو، کاپشن، جوراب، لباس ورزشی و غیره در لیست کالاهای مجاز ترخیص از ترکیه قرار دارند.

قطعات یدکی، کلیدهای کنترلی، ژنراتورهای برق و غیره دسته بعدی اقلام مجاز و معافیت در لیست کالاهای مجاز ترکیه قرار دارند.

بررسی بازار ترکیه برای ترخیص کالا از گمرک ترکیه

پس از فروپاشی سال 2000، ترکیه تصمیم به اتخاذ تدابیر شدید گرفت 19 سال بعد در سال 2019 توانسته است در بین 20 کشور برتر از نظر صادرات قرار گیرد و همچنان در بین کشورهای برتر این لیست قرار دارد محصولات کشاورزی و پوشاک ترکیه از پرتقاضاترین اقلام صادراتی ترکیه است و ایران روزانه واردات زیادی از این کشور انجام می دهد.

به طور کلی، صادرات کالاهایی مانند طلا و جواهرات، ماشین آلات، منسوجات، محصولات کشاورزی، پوشاک، منسوجات، مبلمان، لوازم خانگی، دارو و زغال سنگ در صدر فهرست ترخیص کالا از گمرک ترکیه قرار دارند بنابراین ترخیص کالا از ترکیه کاری ظریف و مهم است تا کالا از مرزهای ترکیه عبور کند که در این زمینه توضیحاتی خواهیم داد.

بیشتر بخوانید : ویزای تحصیلی ترکیه و نحوه دریافت آن

 

ترخیص کالا از گمرک ترکیه

 

واردات و ترخیص کالا به ایران

ترخیص کالا از گمرک ترکیهیکی از مهمترین منابع تجارت، واردات و صادرات کالا به ایران است بنابراین در سال های اخیر شاهد رشد زیادی در واردات از این کشور بوده ایم زیرا افزایش تحریم ها و فشار بر شرکت های بین المللی واردات از کشورهایی مانند آلمان، ژاپن و کره جنوبی را بسیار کاهش داده است.

از این رو ایجاد پل ارتباطی با ترکیه و تجارت با این کشور از نظر همسایگی و همچنین بهره مندی از فناوری روز موجب افزایش مبادلات تجاری و تجاری با ترکیه شده است.

از این رو ایرانی ها در سال های اخیر از محصولات ترکیه استقبال کرده اند و تجار ایرانی نیز علاقه زیادی به تجارت با این کشور دارندهمچنین با توجه به افزایش قیمت دلار و نزدیکی به این کشور، هزینه های واردات و صادرات از جمله حمل و نقل به شدت کاهش می یابد و این خود دلیلی برای تشویق بیشتر تجار به مبادلات و تجارت با این کشور است.

در ادامه این مقاله به نحوه ترخیص کالا از گمرک ترکیه، انواع کالاهای وارداتی و نکات دیگری برای تجارت با این کشور می پردازیم که می تواند به تجار و کارآفرینان در تجارت سودآور کمک کند لطفا با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : نحوه خرید ملک در ترکیه و مزایای آن

 

نحوه واردات از ترکیه به ایران: ترکیه در اوایل دهه 2000 دچار فروپاشی و رکود اقتصادی شد که باعث مشکلات و نارضایتی مردم این کشور شد اما در سال های اخیر و با رشد اقتصادی بسیار خوبی، ترکیه به یکی از مراکز اقتصادی تجارت ایران تبدیل شده است.

در حال حاضر محصولات ترکیه از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار هستند نکته دیگر اینکه مرز مشترک با ترکیه دلیل محکمی برای مبادلات تجاری با این کشور است به همین دلیل قراردادهای زیادی در بخش گمرکی بین دو کشور وجود دارد که شامل قوانینی برای تسهیل واردات و صادرات، دفاتر تجاری مشترک و خدمات ارزی بین دو کشور است.

توافق دیگری که تبادلات بین ترکیه و ایران را آسان و راحت کرد، عضویت مشترک دو کشور در قرارداد تایر است بر این اساس، یک سند گمرکی بین ایران و ترکیه از کشور مبدأ صادر می شود که حاوی مشخصات وسیله حمل و نقل و نوع کالا است و مبنی بر حمل کالا و کالای ترکیه ای خودرو بدون ورود به کشور است.

به دلیل این قراردادها روزانه میلیون ها دلار کالا بین دو کشور ایران و ترکیه از طریق گمرک بازرگان و جلفا مبادله می شود و زمینه را برای واردات آسان از ترکیه فراهم می کند.

منبع : www.ekol.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *