4 روش اخذ شهروندی آمریکا+ مدارک لازم و مزایای شهروندی

اخذ شهروندی آمریکا

اخذ شهروندی آمریکا چقدر زمان بر است؟ کشور آمریکا از جهات زیادی توانسته است شرایط مطلوبی برای شهروندان خود فراهم کند. امروزه افراد زیادی هستند که آرزویشان مهاجرت به آمریکا و اخذ شهروندی آمریکا است.

به همین دلیل کارمونیا تصمیم گرفته است مقاله ای درباره شرایط و روش های گرفتن تابعیت آمریکا را برای شما ترتیب دهد. برای مشاهده شرایط وقت سفارت آمریکا لطفا کلیک کنید.

کشور آمریکا یکی از کشورهای پیشرفته در جهان بوده که سالانه میزبان هزاران هزار پناهنده و مهاجر بین المللی است که با توجه به شرایط و رزومه افراد اقدام به اقامت دائم یا موقت می کنند. در ادامه به مسائلی مانند سیتیزن شدن در آمریکا و روشه ای اخذ شهروندی آمریکا می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

دریافت پاسپورت آمریکا

برای دریافت اقامت دائم یا به عبارت دیگر سیتیزن شدن در آمریکا نیاز است چندین سال گرین کارت آمریکا را داشته و در این مدت در خاک این کشور اقامت داشته باشید پس از آن به شما پاسپورت آمریکایی ارائه می شود.

بعد از دریافت پاسپورت می توانید از خدمات شهروندی آمریکایی استفاده کرده و بدون نیاز به پاسپورت به صد ها کشور دنیا سفر نمایید. با دریافت پاسپورت آمریکا حقوق شما افزایش یافته و به عنوان شهروند رسمی این کشور فعالیت خواهید کرد.

 

انواع ویزا آمریکا

برای ورود به آمریکا دو نوع ویزا وجود دارد. نوع ویزای اول غیر مهاجرتی بوده که برای اقامت موقت در آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. اقامت موقت شامل بازدید از دوستان و آشنایان ویزای تحصیلی و غیره است. در این نوع ویزا شما می‌توانید به‌صورت محدود اجازه کار داشته و موقت اقامت داشته باشید.

البته مزایای اقامت دائم در آمریکا را نخواهید داشت. می توانید بعد ها اقامت موقت خود را تبدیل به اقامت دائم نمایید. نوع دوم اقامت و ویزای مهاجرتی بوده که به محض ورود به آمریکا به شما گرین کارت آمریکا ارائه می شود.

 

انواع ویزا های مهاجرتی آمریکا

برای اقامت دائم می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. متداول ترین روش ها ویزای سرمایه گذاری در آمریکا و ویزا های مبتنی بر مهارت تخصص کاری است. در کنار این موارد می توانید از ویزای نخبگان، ویزای لاتاری، گرین کارت، انواع ویزای خانوادگی، ویزای ازدواج، ویزای نامزدی و غیره استفاده نمایید.

 

اخذ شهروندی از طریق ازدواج

اگر قصد اخذ شهروندی آمریکا از طریق ازدواج را دارید، باید فرم درخواست خود را ثبت نمایید. فرد درخواست کننده حداقل باید ۱۸ سال داشته و قبل از ازدواج سه سال بدون خروج در خاک آمریکا اقامت داشته باشد. پس از آن می تواند با همسر آمریکایی ازدواج کرده و در یکی از ایالت های آمریکا درخواست خود را ثبت نماید. در این صورت اقامت دائم یا ۵ سال برای شما اخذ می شود.

 

اخذ شهروندی آمریکا

 

 

ویزای نخبگان علمی و ورزشی

نخبگان علمی فرهنگی و هنری که مقام های بالا و جهانی در زمینه های ورزشی هنری دارند، می توانند برای دریافت ویزای آمریکا درخواست خود را ارسال نمایند. داشتن مدارک بین المللی مانند مدال المپیک و جایزه اسکار می تواند اقامت شما را در آمریکا تسریع بخشد.

با داشتن این موارد یا مدارک علمی دیگر نیازی به هیچ واسطه نخواهید بود و بدون مشکل اقامت خود در آمریکا را دریافت می ‌کنید.

اخذ شهروندی آمریکا

شهروندی یا به اصطلاح سیتیزن شیپی آمریکا یک سند هویتی است که نشان می دهد تابعیت آمریکا را دارید. این سند برای افرادی صادر می شود که اقامت آمریکا را به دست آورده اند.

داشتن شهروندی با داشتن گرین کارت فرق دارد. گرین کارت، کارت اقامت دائم آمریکا است که فقط به افراد مهاجر داده می شود تا بتوانند در این کشور اقامت کنند.

لازم به ذکر است که این افراد همچنان شهروند کشور خود هستند، این یعنی چنانچه می خواهند از کشور آمریکا خارج شوند باید از پاسپورت کشور خودشان استفاده کنند و از گرین کارت خود باید برای ورود مجدد به آمریکا استفاده کنند. فردی که شهروند آمریکا است حق استفاده از تمام مزایا و حقوق شهروندی را دارد. در ادامه به حقوق شهروندی آمریکا اشاره خواهیم کرد. برای دریافت ویزای کانادا لطفا کلیک کنید.

 حقوق شهروندی آمریکا

چنانچه موفق به اخذ شهروندی آمریکا شوید، از تمامی مزایا و حقوق آمریکا برخوردار خواهید شد. یکی از این مزایا این است که می توانید از مزایای فدرال که مختص شهروندان ایالات متحده است برخوردار شوید.

همچنین می توانید درخواست گرین کارت برای خانواده خود بدهید. فرزندان شما نیز خود به خود شهروند آمریکا خواهند شد، حتی اگر در کشور دیگری متولد شوند. از دیگر مزایای اخذ شهروندی آمریکا می توان به این موارد اشاره کرد: برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی، اخذ پاسپورت آمریکا، اشتغال در شغل های فدرالی، داشتن حق رای و…

 اکنون به این موضوع خواهیم پرداخت که از چه روش هایی می شود شهروند آمریکا شد.

 از طریق ازدواج

 ازدواج با یک شهروند آمریکایی یکی از روش های اخذ شهروندی آمریکا است. اما نکته ای که وجود دارد این است که صحت و سقم این ازدواج باید ثابت شود زیرا چنانچه دولت آمریکا متوجه شود که این ازدواج حقیقی نیست با فرد متقاضی برخورد خواهد کرد.

 از طریق تولد

 اخذ شهروندی آمریکا از طریق تولد نیز مانند سایر کشورهای دنیا تابع دو قانون خاک و خون است. به این معنا که چنانچه فرزندی در خاک آمریکا متولد شود طبق قاعده خاک، تابعیت این کشور را خواهد گرفت. و طبق قاعده خون، چنانچه پدر و مادر فرزند متولد شده تابعیت آمریکا را داشته باشند کودک نیز تبعه آمریکا خواهد شد؛ حتی اگر در کشور دیگری متولد شود.

 از طریق پناهندگی

 پناهنده شدن به کشور مقصد یکی از راه های دیگر مهاجرت و اخذ شهروندی آمریکا است. متاسفانه مهاجرت از طریق پناهندگی خطرات و مشکلات فراوانی دارد و از آنجایی که شهروند درجه ۲ به شمار می آید، در این کشور آرامش نخواهد داشت،  بنابراین توصیه می شود از روش‌های دیگری برای گرفتن شهروندی آمریکا اقدام شود.

 

اخذ شهروندی آمریکا

شهروندی برای نخبگان

 یکی از روش های دیگر اخذ شهروندی در آمریکا، نخبه بودن در حرفه و فعالیت خود است. این افراد غالبا به سه دسته تقسیم می شوند:

  • ورزشکاران یا هنرمندان موفق و معروف
  • مدیران موفق در سطح بین‌المللی
  • افراد فوق‌ العاده باهوش در رشته های علمی

چنانچه این افراد بتوانند ثابت کنند که در زمینه فعالیتی و حرفه خود، بی نظیرند، موفق به اخذ شهروندی آمریکا خواهند شد.

بیشتر بخوانید : خرید ملک در ترکیه

مدارک لازم برای شهروندی

یکی از اساسی‌ترین مسئله، جمع آوری و ارائه مدارک است؛ زیرا هر گونه نقص ممکن است خللی در روند کار ایجاد کند. این مدارک عبارتند از:

  • پر کردن فرم درخواست و اطلاعات فردی
  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه مدارک اضافی برای فرزندان زیر ۱۶ سال

مزایای شهروندی آمریکا

دریافت شهروندی آمریکا مزایای بسیاری دارد که به چند مزیت آن در ادامه اشاره خواهیم کرد:

  • حق رأی
  • عدم اخراج
  • اخذ گرین کارت برای خانواده
  • اشتغال در شغل های فدرالی
  • اخذ پاسپورت آمریکا
  • استفاده از مزایای فدرالی
  • حق سفر به خارج از ایالات متحده به مدت طولانی
  • شهروند شدن فرزندان به صورت خودکار
  • و نامزد شدن در مناصب دولتی

 سخن پایانی

بحث امروز ما در مورد اخذ شهروندی آمریکا بود و روش های دریافت ویزای آمریکا را بررسی کردیم. برای دریافت آخرین اخبار جهت اقامت در کشور آمریکا و بررسی مزایا و معایب اقامت در این کشور، مقالات سایت کارمونیا را مطالعه نمایید.

در این مقاله به سوالاتی از قبیل تفاوت شهروندی با گرین کارت، روش های اخذ شهروندی آمریکا و مزایای شهروندی این کشور پاسخ داده شد. متقاضیان باید از طریق شرایطی که به آن اشاره شد وارد این کشور شوند و پس از گذشت چند سال برای دریافت اقامت و بعد از آن تابعیت درخواست دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به آمریکا می توانید با کارشناسان کارمونیا مشاوره کنید.

سوالات متداول

1.مزایای اخذ شهروندی آمریکا چیست؟

  • حق رأی
  • عدم اخراج
  • اخذ گرین کارت برای خانواده
  • اشتغال در شغل های فدرالی
  • اخذ پاسپورت آمریکا
  • استفاده از مزایای فدرالی
  • حق سفر به خارج از ایالات متحده به مدت طولانی
  • شهروند شدن فرزندان به صورت خودکار
  • و نامزد شدن در مناصب دولتی

2.مدارک لازم برای دریافت شهروندی آمریکا چیست؟

  • پر کردن فرم درخواست و اطلاعات فردی
  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه مدارک اضافی برای فرزندان زیر ۱۶ سال

منبع : www.usa.gov

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *