اخذ شهروندی ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه به چه معنا است؟ مزایای اخذ شهروندی ترکیه چیست؟ چه کسانی می توانند برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنند؟ آیا منظور از دریافت شهروندی همان دریافت اقامت ترکیه است؟  بهترین راه اخذ شهروندی ترکیه چیست؟

 

 

اگر مشتاق هستید تا پاسخ این پرسش ها را دریابید، کافی است تا اندکی از زمان خود را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا با این مسائل به میزان بیشتری آشنا شوید.

ترکیه جزو کشورهای نزدیک به ایران با امکانات بسیار عالی است و می‌ تواند گزینه سفر بسیاری از افراد باشد. البته خیلی ها فراتر از سفر به آن فکر می کنند و تصمیم می گیرند که برای همیشه در این کشور اقامت داشته باشند و به عنوان شهروند ترکیه شناخته شوند.

اما سوال اینجاست که اخذ شهروندی ترکیه چگونه امکان پذیر است و از چه طریقی باید به این مهم دست پیدا کنید.

ترکیه جزو کشور هایی است که خیلی از افراد دنیا مخصوصاً ایرانیان تمایل دارند تا برای همیشه در آنجا ساکن شوند. علت هم این است که نزدیک کشور ما ایران است. مردم مسلمان زیادی دارد و به طور کل زبان آن برای یادگیری مردم ایران مخصوصا ترک زبان ها راحت تر است. به خاطر همین در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به اخذ شهروندی ترکیه با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

چگونه باید شهروند ترکیه شویم؟

سوالی که برای شما پیش می آید، این است که چگونه باید موفق به انجام این کار شد و برای همیشه در ترکیه زندگی کرد. نظام حقوقی ترکیه طبق نظام حقوقی اروپا تنظیم شده است؛ یعنی ترکیه یک نظام حقوقی کاملاً جامع دارد. در مورد شهروندی هم قوانینی را در نظر گرفته که قانون شهروند شدن در ترکیه بر اساس قانون خون است. قانون خاک در این کشور برای شهروندی وجود ندارد؛ مگر این که در موارد خاص منجر به این اتفاق شود.

منظور از قانون خون، یعنی اگر هر کدام از پدر یا مادر فرد اصالتا ترکیه ای باشند، فرزند آن ها هم شهروند ترکیه می شود. هیچ فرقی ندارد که مادر ترکیه ای باشد یا پدر. به غیر از مواردی که گفتیم، افراد زیر هم می توانند موفق به اخذ شهروندی ترکیه شوند:

  • افرادی که پدر یا مادرشان شهروند ترکیه باشند.
  • افرادی که از طریق رابطه شهروندی تابع کشور ترکیه شده باشند.
  • کودکانی که در ترکیه تحت شرایطی که پدر و مادر هیچکدام تابعیت کشور دیگر را نداشته اند، متولد شده باشند‌.
  • فرزند خواندگی کودکان زیر ۱۸ سال توسط شهروندان ترکیه که منجر به شهروند شدن آنها می شود؛ البته اگر شرایط قانونی طی شده باشد و فرد بتواند تابعیت ترکیه بگیرد.

آیا میتوان از طریق سرمایه‌گذاری شهروند ترکیه شد؟

شما برای اخذ شهروندی ترکیه می توانید از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید تا شهروند این کشور شوید. اول از همه باید یک حساب بانکی به اسم خریدار مهر یا سرمایه گذار در بانک های معتبر ترکیه افتتاح کنید. سرمایه گذاری شما می تواند به صورت نقدی، خرید اوراق قرضه دولتی، تاسیس شرکت یا خرید ملک باشد. سپس درخواست می دهید تا به شما مجوز اقامت ترکیه بدهند.

اینکه بخواهید شهروند ترکیه شوید و از طریق سرمایه‌گذاری هم این کار را به انجام برسانید، نیاز به این دارد که در ترکیه حضور مستمر داشته باشید. در مرحله بعدی باید برای شهروندی ترکیه درخواست بدهید و زمانی این اتفاق می افتد که شما از قبل مجوز اقامت در ترکیه را گرفته باشید که البته حضور فیزیکی تان برای مصاحبه در طول فرآیند درخواست، لازم نیست.

آیا میتوان از طریق ازدواج شهروند ترکیه شد؟

یکی دیگر از سوالاتی که برای افراد پیش می آید، در مورد اخذ شهروندی ترکیه است. خیلی از افراد خارجی که بعد از سه سال با یک فرد ترک که شهروند ترکیه هست ازدواج کرده‌اند شهروندی این کشور را می گیرند.

البته یک سری شرایط خاص وجود دارد؛ مثلا این که شما باید با یکدیگر زندگی کنید، رفتارهایی که باعث آسیب به رابطه زناشویی می شود را انجام ندهید و عاملی برای تهدید امنیت ملی یا نظم عمومی کشور نداشته باشید.

برای اخذ شهروندی ترکیه شما باید ثبت ازدواج انجام دهید؛ یعنی زمانی که ازدواج شما در ترکیه صورت می‌ گیرد، فرقی ندارد که شهروند باشید یا تبعه خارجی باشید. در هر صورت برای شما یک سند ازدواج بین المللی صادر می کنند. در چنین حالتی نیازی به اخذ ویزا هم نیست.

خوشبختانه روند ازدواج در این کشور خیلی ساده و سریع انجام می شود، به خاطر همین بسیاری تصمیم می گیرند که در ترکیه ازدواج خود را به ثبت برسانند. اگر هم هر کدام از زوجین به زبان ترکی تسلط نداشته باشد، مترجم برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد.

اخذ شهروندی به چه معنا است؟

دریافت شهروندی ترکیه به صورت کلی به معنای برخوردار شدن از حق شهروندی کشور ترکیه است به گونه ای که برای زندگی کردن در این کشور همانند شهروندان های رسمی ترکیه بتوان اقدام کرد.

به عبارت دیگر زمانی که شهروندی ترکیه توسط اشخاص دریافت شود امکان بهره مند شدن از  حقوق شهروندی و اجتماعی این کشور به شکل کامل وجود خواهد داشت.

به عنوان مثال: با دریافت شهروندی ترکیه این امکان وجود دارد که به بیش از 100 کشور جهان بدون نیاز به ویزا مسافرت کرد.

آیا اخذ شهروندی ترکیه از طریق کار امکان پذیر است؟

قطعاً بله. همه کشورها این امکان را به افراد نخبه و با استعداد می دهند که بتوانند از طریق تحصیل یا کاری که در آن تجربه کافی دارند، به کشور دیگر بروند و استعداد خود را در آنجا به جریان بیندازند که ترکیه هم جزو این دسته از کشورها قرار می گیرد.

شهروندی ترکیه از طریق کار جزو ارزان ترین روش های مهاجرت به این کشور به حساب می‌ آید؛ به شرطی که شما از یک کارفرمای ترک یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی خوب داشته باشید. نکته مثبت ماجرا این است که شما به عنوان یک فرد ایرانی می توانید تا ۹۰ روز بدون ویزا داخل این کشور بمانید.

پس به صورت حضوری هم می توانید در این کشور به دنبال شغل بگردید که یکی از بزرگترین مزایای آن است‌.
بعد از اینکه شغل مورد نظر را پیدا کردید و پنج سال سپری شد، باید اقدام به دریافت پاسپورت ترکیه کنید و بعد پروسه مربوط به اخذ شهروندی را طی کنید؛ البته امکان اینکه از همینجا یعنی داخل ایران به صورت آنلاین و غیرحضوری بتوانید کار پیدا کنید هم وجود دارد که مشاورین سایت ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.

آیا منظور از شهروندی ترکیه، اقامت ترکیه است؟

بسیاری از افراد می پندارند که دریافت شهروندی ترکیه همان دریافت اقامت این کشور محسوب می شود. اما در این خصوص باید بگوییم که این دو با هم متفاوت هستند.

در کل دریافت اقامت امکان زیستن در ترکیه را به صورت موقت برای اشخاص فراهم می کند و با دریافت اقامت شخص مورد نظر فقط می تواند که در این کشور با خرید ملک در ترکیه یا فعالیت کاری، تحصیلی و … بر اساس نوع اقامت خود بپردازد و با این وجود از سایر امتیاز های این کشور برخوردار نمی شود.

اما شهروندی ترکیه قابلیت های بسیار بیشتری را برای شخص فراهم می کند و لازمه دریافت شهروندی ترکیه این است که اقامت برای ترکیه در انواع مختلف دریافت شده باشد و به مدت 5 سال از اقامت دائم در این کشور گذشته باشد، تا بتوان شهروندی ترکیه را نیز دریافت کرد.

دریافت شهروندی این کشور دارای چه مزایایی می باشد؟

دریافت شهروندی مربوط به کشور ترکیه دارای مزیت های بیشماری است که برخی از مزایای آن به شرح زیر در نظر گرفته می شوند:

  • بهره مند شدن از تمامی حقوق اجتماعی این کشور
  • انجام دادن تمامی فعالیت های اجتماعی در این کشور
  • انجام راه اندازی کسب و کار و ادامه تحصیل
  • امکان انجام امور تجاری و بازرگانی متفاوت
  • مسافرت کردن به سایر کشور های جهان بدون نیاز به ویزا
  • بهره مند شدن از حقوق بازنشستگی
  • امکان بهره مند شدن از خدمات پزشکی
  • و…

چه کسانی می توانند برای تبعگی ترکیه اقدام کنند؟

به صورت کلی تمامی کسانی که اقامت دائم ترکیه را به دست آورده باشند و مدت زمان لازم از اخذ اقامت دائم آنها گذشته باشد، در صورتی که هیچ گونه تخلفی انجام نداده باشند و قوانین را نقض نکرده باشند، امکان دریافت شهروندی ترکیه را خواهند داشت.

در این زمینه می توانید با مجموعه کارمونیا تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری از طریق این مجموعه در رابطه با شهروندی ترکیه و دریافت آن به دست اورید.

همچنین می توانید مراحل مورد نیاز برای دریافت شهروندی را از طریق مجموعه کارمونیا طی کنید.

بهترین راه برای دریافت شهروندی کشور ترکیه چیست؟

دریافت شهروندی ترکیه امری زمان بر است که برای آن باید هزینه های زیادی صرف شود. بهترین راهی که از طریق آن میتوان برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کرد، خرید ملکی با ارزش بیش از 250 هزار دلار است که ملک خریداری شده باید حداقل به مدت 3 سال از آن شما باشد و نباید برای فروش آن در این مدت اقدام کنید تا بتوانید شهروندی را دریافت نمایید.

با انجام دادن این کار شخص مورد نظر می تواند که در مدت زمانی در حدود 2 الی 6 ماه شهروندی ترکیه را دریافت کنند و از مزایای آن بهره مند گردد.

لازم به ذکر است که در این زمینه نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت بلکه فقط باید در ترکیه سرمایه گذاری انجام دهید.

آیا میتوانیم از طریق خرید ملک شهروند ترکیه شویم؟

یکی از راه هایی که خیلی راحت است و اگر به مشاورین سایت ما یعنی کارمونیا مراجعه کنید، در این زمینه خیلی خوب شما را راهنمایی می‌ کنند، شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک است که  سریعترین و آسانترین راه برای شهروندی و اقامت دائم در ترکیه به حساب می‌ آید.

در واقع اگر شما در ترکیه ملکی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار آمریکا بخرید، طبق قانون درخواست تابعیت و اقامت دائم می توانید در آنجا شهروند بشوید. ۷۰ روز بعد هم پاسپورت ترکیه به شما می دهند؛ البته قوانین دیگری هم وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. مثلاً تا ۳ سال نباید ملک تان را بفروشید و حق واگذاری آن را ندارید.

سخن پایانی:

اخذ شهروندی ترکیه را برای شما عزیزان در این مجموعه مورد بررسی قرار دادیم. با این وجود اگر مایل به دریافت شهروندی در این کشور هستید، می توانید از این اطلاعات در این راستا استفاده کنید و مراحل دریافت شهروندی را طی نمایید.

در این مقاله سعی کردیم که به طور کامل در مورد اخذ شهروندی ترکیه برای تان توضیحاتی بدهیم. یک توضیح کلی در مورد چگونگی انجام این کار دادیم و در نهایت به طور مفصل تر راجع به اخذ شهروندی این کشور از طریق ازدواج، تولد و سرمایه‌گذاری برایتان گفتیم تا اگر قصد انجام این کار را دارید، بدانید که باید از چه جایی شروع کنید.

مشاورین سایت ما (کارمونیا) هم می‌ توانند در این زمینه کمک های زیادی به شما داشته باشند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهند تا کارتان به بهترین شکل پیش ببرید.

اخذ شهروندی ترکیه کار سخت و دشواری نیست. فقط کافی است شما در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید و قوانین را به خوبی بدانید که بالاتر برایتان به صورت کلی و اساسی این مطالب را توضیح دادیم. همچنین اطلاعاتی که در سایت ما با عنوان کارمونیا وجود دارد، می‌ تواند در این زمینه خیلی به شما کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است تا با مجموعه کارمونیا در تماس باشید و همچنین برای اطلاع بیشتر در زمینه شرایط جدید دریافت اقامت ترکیه می توانید به صفحه ی زیر مراجعه فرمایید :

شرایط اقامت ترکیه 2022

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۵ رای

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *