شرایط اخذ پاسپورت کانادا در کوتاه ترین زمان ممکن

اخذ پاسپورت کانادا

اخذ پاسپورت کانادا چقدر زمان میبرد و چه مدارکی نیاز داردکانادا از کشورهای محبوب برای مهاجرت است. سالانه افراد زیادی به این کشور سفر می کنند  که موجب اخذ پاسپورت کانادا می شود. روش ‌های متعددی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. در مقاله پیش رو، کارشناسان کارمونیا  این روش ها را بررسی کرده و در اختیار شما قرار می دهند. برای اخذ ویزای کانادا لطفا کلیک کنید.

سفر به کشورهای مختلف نیازمند این است که شما پاسپورت آن کشور را داشته باشید و بعد اقدام به دریافت ویزاهای مختلف کنید. کانادا هم جزو این کشورهای پیشرفته است و خیلی‌ ها تصمیم می‌ گیرند برای همیشه به آنجا مهاجرت کنند. به همین خاطر هم در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به اخذ پاسپورت کانادا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر تصمیم به انجام این کار را دارید، راحت تر بتوانید مراحل آن را پیگیری کنید.

شرایط اخذ  پاسپورت کانادا

 کشور کانادا شرایط اقلیمی و کاریابی مناسبی دارد برای کسانی که  قصد اخذ  پاسپورت  دارند. سطح کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی در این کشور نسبتاً بالا است و شاخص بالایی در زندگی بهتر و میزان آسایش و امنیت در مقایسه با سایر کشورها دارد. این مطلب نشانگر این است که شرایط قابل قبول و مناسبی برای زندگی دارد.

انواع پاسپورت کانادا

انواع پاسپورت های کانادا متفاوت هستند. برای اخذ پاسپورت کانادا باید بدانید که انواع آن شامل موارد زیر می‌ شود که البته مشاورین سایت ما در کارمونیا در این زمینه به شما کمکِ مضاعفی خواهند کرد:

  • پاسپورت دیپلماتیک برای سیاستمداران صادر می شود.
  • پاسپورت معمولی برای سفرهای تفریحی، گردشی و تجاری صادر می شود.
  • پاسپورت موقت برای کسانی که در یک موقعیت فوری و کوتاه مدت به پاسپورت نیاز دارند صادر می شود.
  • پاسپورت ویژه هم برای اعضای پارلمان یا در یک ماموریت رسمی صادر می گردد.

پاسپورت های مختلفی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارد.  در حال حاضر پنج نوع پاسپورت وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

اخذ پاسپورت کانادا

پاسپورت معمولی

این پاسپورت ها آبی رنگ هستند و برای شهروندان کانادایی جهت سفرهایی مانند سفرهای تجاری یا تعطیلات صادر می‌شوند.

پاسپورت موقت

 جلد این پاسپورت ها سفید است و برای شهروندانی صادر می شود که نیاز فوری و مشخص به پاسپورت دارند تا زمانی که پاسپورت اصلی صادر شود. معمولاً اعتبار این نوع پاسپورت ها کوتاه مدت است.

سند مسافرت فوری

به این نوع سند، سند تک برگی نیز می گویند که مناسب شهروندانی است که قصد بازگشت  به کشورشان را دارند و پاسپورت عادی آنها در دسترس نیست.

پاسپورت خاص

 جلد این پاسپورت،  سبز رنگ است و برای اشخاصی  مانند اعضای پارلمان، سیاستمداران و افرادی صادر می شود که در استخدام دولت هستند.

پاسپورت دیپلماتیک

 جلد این پاسپورت زرشکی است. این پاسپورت برای مقامات دیپلماتیک و شخصیت های سیاسی کانادا  و همین طور خانواده های آنها صادر می شود.

قیمت پاسپورت کانادا

 زمان اخذ پاسپورت کانادا باید هزینه آن را در نظر بگیرید. قیمت پاسپورت با توجه به مناطق اقامتی و مهاجرتی متغیر است؛ اما به طور  میانگین،  برای بزرگسالان  با سن بیشتر از  ۱۶ سال،  باید ۱۲۰  دلار بپردازند.

  علاوه بر این پس از اخذ پاسپورت کانادا باید به مدت ۱۰ سال مبلغ ۱۶۰ دلار بپردازند. این هزینه برای متقاضیان زیر ۱۶ سال،  ۵۷ دلار می باشد.  البته هزینه های جانبی را نیز باید در نظر داشته باشید. برای اطلاع از وقت سفارت کانادا لطفا کلیک کنید.

 روش هایی که می توان پاسپورت کانادا گرفت

 روش های مختلفی برای اخذ پاسپورت کانادا وجود دارد. اما در کل این روش ها را می شود به شش دسته، دسته  بندی کرد که در ادامه ذکر می شود.

 پاسپورت کانادا از طریق کار

 نرخ بیکاری در کانادا نرخ مناسبی برای اخذ پاسپورت کانادا می باشد.  این نوع ویزا، ویزای کار نیروی ماهر است که در زیر مجموعه برنامه سریع قرار می گیرد.

در این نوع ویزا،  عوامل مختلف برای فرد متقاضی بررسی می شود، از جمله مدرک تحصیلی، سابقه شغلی مرتبط، سن و عواملی نظیر سازگاری با محیط و همچنین دعوتنامه رسمی شغلی که در اخذ پاسپورت کانادا موثر هستند.

 پاسپورت کانادا از راه تحصیل

 گرفتن ویزای تحصیلی در هیچ کشوری به صورت مستقیم  امکان پذیر نیست.  چنانچه فردی بخواهد تابعیت و پاسپورت کشور کانادا را به دست بیاورد می ‌تواند از راه تحصیل  وارد شود.

 در گرفتن ویزا از طریق تحصیل، افراد می توانند پس از گذشت سه سال اقامت دائم دریافت کنند. تحصیل در کانادا در تمامی مقاطع امکان پذیر است. هزینه های تحصیل نیز متغیر است و یکی از شرایط تحصیل در کانادا دانش زبان انگلیسی و داشتن مدرک آیلتس می باشد.

 گرفتن پاسپورت کانادا از طریق سرمایه گذاری

 یکی دیگر از راه های اخذ پاسپورت کانادا،  به روش سرمایه گذاری در کسب و کار  و تجارت است.  قوانین سرمایه گذاری در کشور کانادا در هر ایالت متفاوت است و بستگی به سیاست های توسعه اقتصادی این کشور دارد.

اخذ پاسپورت کانادا

 از روش های اخذ پاسپورت کانادا از طریق سرمایه گذاری، می‌ توان به روش‌ های زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت کانادا از طریق خرید ملک
  • پاسپورت کانادا از طریق ثبت شرکت
  • پاسپورت کانادا از طریق اوراق قرضه پاسپورت کانادا از طریق کارآفرینی

بیشتر بخوانید : خرید ملک در ترکیه

  گرفتن پاسپورت کانادا  از راه تولد

 به طور کلی دو قاعده برای اخذ پاسپورت کانادا از طریق تولد وجود دارد: قاعده خاک و قاعده خون.

 در قاعده خاک فردی در هر کشوری به دنیا بیاید، تابعیت آن کشور را دریافت می کند. کشور کانادا از کشورهایی است که از این قاعده پیروی می کند.

 درباره قاعده خون، به این شکل است که فرزند متولد شده تابعیت خود را به طور مستقیم از پدر یا مادرش دریافت می کند که کشور کانادا تابع این قانون است.

 گرفتن پاسپورت کانادا  از راه ازدواج

 ازدواج با یک شهروند کانادایی موجب اخذ اسپرت کانادا می شود. این قاعده در اکثر کشورها وجود دارد. افرادی که می خواهند از این روش تابعیت کشور کانادا را به دست آورند باید از قوانین و شرایط حقوقی آن نیز مطلع باشند.

 گرفتن پاسپورت کانادا از راه پناهندگی

 این شیوه یکی از شیوه های اخذ پاسپورت کانادا است. افرادی که از طریق پناهندگی می خواهند تابعیت کشور کانادا را بگیرند باید پروسه هایی را طی کنند که نتایج خوب و مناسبی در انتظارشان خواهد بود. کارمونیا در این زمینه هیچ خدمات و مشاوره‌ای ارائه نخواهد کرد.

 مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت

 برای پاسپورت کانادا می بایست ابتدا فرم را به صورت الکترونیکی پر کنید و مدارک لازم را که به شرح زیر می باشد ارائه نمایید:

  • مدارک هویتی
  • دو قطعه عکس که اخیراً گرفته شده باشد
  • مدرک زبان انگلیسی
  • اصل مدرک شهروندی کانادا

برای پاسپورت کانادا باید چه مدارک و شرایطی داشته باشیم؟

برای اخذ پاسپورت کانادا باید یک سری شرایط و مدارک را دارا باشید تا به شما گذرنامه بدهند که این شرایط و مدارک شامل موارد زیر است:

  • حداقل باید ۱۶ سال سن داشته باشید.
  • باید تابعیت کانادا داشته باشید و آن را با مدارک مختلف اثبات کنید.
  • باید فرم درخواست پاسپورت را به طور کامل پر کرده و ارائه دهید.
  • مدارک شناسایی و هویت را به طور تمام و کمال به سفارتخانه بدهید.
  • حتماً دو عکس یکسان مناسب برای پاسپورت داشته باشید که نام، آدرس عکاسی و تاریخ گرفتن عکس هم در پشت یکی از عکس ها به طور کامل نوشته شده باشد.
  • باید اسناد مسافرتی معتبر را ارائه دهید.
  • باید درخواست و پرداخت هزینه را ثبت کنید.
  • دو نفر که حداقل دو سال شما را می شناسند، باید معرفی ‌تان کرده باشند.

رایج ترین روش اخذ پاسپورت کانادا چیست؟

روش های مختلفی برای اخذ پاسپورت این کشور وجود دارد. مشاورین سایت ما می‌ توانند در این زمینه به شما کمک کنند و با توجه به شرایطی که از خودتان اعلام می کنید، بهترین روش را به شما معرفی خواهند کرد اما رایج ترین روش از طریق کار است که شرایط آن شامل موارد زیر می شود:

  • حداقل باید در ۱۲ ماه گذشته به طور مستمر و پی در پی در کانادا کار کرده باشید.

باید سطح زبانتان در حد قابل قبول باشد.

حتماً باید فرم اکسپرس اینتری را به طور تمام و کمال پر کرده باشید. در نتیجه امتیازدهی شما که طبق میزان تحصیلات، سن و سطح زبان و عوامل دیگر است، باید آماده باشد.

اگر حداقل امتیاز را کسب کرده باشید، وارد مراحل بعدی می شوید و بعد از این که در آن مرحله امتیاز لازم را بدست آورده اید، می توانید از طریق کار مهاجرت کنید و پاسپورت کانادا را از طریق کار بگیرید.

حرف پایانی

  از آنجایی که کشور کانادا از شرایط  اقلیمی،  رفاهی،  اجتماعی و تحصیلی خوبی برخوردار است، سالانه مهاجران بسیاری به کشور کانادا مهاجرت می کنند. روش های متعددی برای اخذ پاسپورت کانادا وجود دارد که به هر یک از آنها  در این مقاله اشاره شد. کارمونیا آماده ارائه هرگونه خدمات و مشاوره در این زمینه می باشد.

اخذ پاسپورت کانادا پروسه خیلی پیچیده ای ندارد. فقط شما باید اطلاعات اولیه و اصولی را در این زمینه داشته باشید که ما در این مقاله این اطلاعات را در اختیارتان قرار دادیم. همچنین به شما توضیح دادیم که سایت ما کارمونیا می‌ تواند در این زمینه منبع بسیار معتبری باشد و اطلاعات دقیقی برای اخذ پاسپورت در اختیارتان قرار دهد.

سوالات متداول

1.انواع پاسپورت کانادا کدام است؟

انواع پاسپورت کانادا به شرح ذیل است: پاسپورت فوری، پاسپورت مشارکتی، پاسپورت خاص، پاسپورت موقت و پاسپورت معمولی

2. مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت کانادا کدامند؟

  • مدارک هویتی
  • دو قطعه عکس که اخیراً گرفته شده باشد
  • مدرک زبان انگلیسی
  • اصل مدرک شهروندی کانادا

منبع : www.canada.ca

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *