ثبت شرکت در ترکیه؛ مراحل، روش ها و مزایای آن

ثبت شرکت در ترکیه

یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت، ترکیه است. در این مقاله ثبت شرکت در ترکیه را بررسی خواهیم کرد. ترکیه یک کشور اوراسیایی است. اقتصاد این کشور در حال رشد است، به ویژه در بخش هایی مانند هتلداری، گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی. از این رو تعداد افراد متقاضی مهاجرت به ترکیه و سرمایه گذاری در این کشور بسیار است. برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، لطفا کلیک کنید.

ثبت شرکت در ترکیه

افرادی که قصد دارند در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند و از این طریق اقامت این کشور را به دست آورند، ثبت شرکت در ترکیه یکی از روش های سرمایه گذاری است. افراد باید قبل از هرگونه اقدامی در خصوص ثبت شرکت اطلاعات لازم را با بهره گیری از مشاوره به دست آورند.

از دو طریق می شود در ترکیه برای دریافت اقامت، شرکت ثبت کرد: اقامت کوتاه مدت اقامت و بلند مدت. برای افراد خارجی، برای هر دو اقامت مدارک لازم و مرتبط را باید ارائه داد. برای راهنمایی بیشتر می توانید از کارمونیا کمک بخواهید.

انواع شرکت در ترکیه

 در کشور ترکیه همه متقاضیان ثبت شرکت، اعم از سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذاران بین المللی، از حقوق یکسانی برخوردارند. انواع شرکت در ترکیه شامل شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تعاونی است. علاوه بر ثبت شرکت در ترکیه، متقاضیان این امکان را دارند شرکتی که در کشورشان دارند را به ترکیه انتقال دهند، یا شعبه ای جدید در ترکیه افتتاح کنند. برای خرید ملک در ترکیه، لطفا کلیک کنید.

 مراحل ثبت شرکت

 اولین قدم برای ثبت شرکت در ترکیه، انتخاب یک فرم تجاری و سپس انتخاب نام شرکت است.

 در دومین قدم باید مدارک هویتی و مالیاتی موسس و شرکا ارائه شود.

 سپس مدارکی ارائه دهد که نشان می دهد فرد تمکن مالی و توانایی مدیریت شرکت و همچنین مخارج زندگی را دارد.

 در این مرحله متقاضی باید فعالیت شرکت را تعیین کند یا اساسنامه ارائه دهد.

 بعد باید به اداره دارایی مراجعه کرده و کد مالیاتی دریافت کند.

 در این مرحله متقاضی مدیر شرکت را تعیین کند و شرکت راه به تایید بازرسان دارایی برساند.

 در مرحله بعد فرد متقاضی باید به اتاق بازرگانی مراجعه کنند و شرکتش را ثبت کند. سپس در روزنامه رسمی آگهی کند.

 اکنون زمان دریافت کارت بازرگانی و افتتاح حساب بانکی است.

 در مرحله آخر، متقاضی باید یک حسابدار یا مشاور مالی برای شرکت خود معرفی کند.

چه مدارکی باید برای ثبت شرکت در ترکیه ارائه کنیم؟

 از مهم ترین اقداماتی که باید در مراحل ثبت شرکت در ترکیه انجام شود، جمع آوری و ارائه مدارک است که این مدارک به شرح زیر است:

  • ارائه مدارک ترجمه شده مربوط به اساسنامه و گواهی ثبت شرکت
  • ارائه اطلاعات مدیر یا مدیران شرکت
  • مصوبه هیئت مدیره شرکت

بیشتر بخوانید : بهترین مناطق دیدنی در ترکیه

 

 مزایای ثبت شرکت در ترکیه

 کشور ترکیه در واقع پلی است میان آسیا و اروپا. به همین جهت، افراد زیادی قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارند. از آنجایی که نیروی جوان و تحصیل کرده در ترکیه زیاد است، شرایط کارآفرینی و تجارت نیز مساعد است و می توانند به رشد اقتصاد و رونق کسب و کار کمک کنند.

 

ثبت شرکت در ترکیه

 

در ابتدای ایجاد کسب و کار، به فرد اقامت موقت داده می شود؛ اما در صورت پیشرفت و موفقیت در تجارتش، بعد از گذشت ۵ سال، به او اقامت دائم می دهند. از مزایای دیگر ثبت شرکت، گرفتن کارت اعتباری با استفاده از تسهیلات بانکی است. گرفتن شهروندی ترکیه و همچنین به دست آوردن جایگاه اجتماعی و برخورداری از حقوق شهروندی از مزایای دیگر به شمار می آید.

ایده هایی برای ثبت شرکت

صنایع مختلفی در کشور ترکیه وجود دارد که متقاضیان مهاجرت و ثبت شرکت در ترکیه می‌توانند در آن صنایع سرمایه گذاری کنند. در ادامه برخی از این صنایع را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از آنها برای ثبت شرکت ایده بگیرید.

شرکت واردات و صادرات

کشور ترکیه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری روابط خوبی با اروپا دارد. این کشور در حوزه صادرات دارای رتبه پنجم و در حوزه واردات دارای رتبه هفتم در سطح بین المللی است.

شرکت حمل و نقل

سیستم حمل و نقل بین المللی در ترکیه طیف گسترده‌ای دارد و شرکت هایی که در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند، زیاد هستند. با ثبت شرکت در ترکیه در زمینه حمل و نقل می توان سود قابل ‌ملاحظه ‌ای به دست آورد.

شرکت بازرگانی

ثبت شرکت بازرگانی در ترکیه سود چشمگیری دارد و یکی از محبوب ترین سرمایه گذاری ها برای ایرانیان است. نوع شرکت بازرگانی ای که در این کشور ثبت می کنید باید شرکت سهامی می باشد که تمام سهامداران در سود و زیان آن شریک هستند.

سخن پایانی

 در این مقاله بررسی کردیم که ثبت شرکت در ترکیه چگونه است و انواع مختلف شرکت را و همچنین مراحل و مدارک لازم ثبت شرکت توضیح دادیم. چنانچه نیاز به مشاوره در این زمینه دارید، کارمونیا می‌تواند به شما کمک کند.

 

سوالات متداول

1.از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت در این کشور چیست؟

  • ارائه مدارک ترجمه شده مربوط به اساسنامه و گواهی ثبت شرکت
  • ارائه اطلاعات مدیر یا مدیران شرکت
  • مصوبه هیئت مدیره شرکت

 

منبع : trustglobal-tr.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *