شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

آیا شما هم از جمله کسانی هستید که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید؟ آیا میخواهید از شرایط تحصیل در کانادا مطلع شوید؟ پس در کارمونیا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تحصیل کردن در کشور های پیشرفته جهان از جمله کانادا که آرزوی هر یک از افراد و جوانان کشور ما است که عده زیادی به این موفقیت دست پیدا کرده اند و عده دیگری نیز قصد دارند که برای رسیدن به این آرزوی خود گام بردارند تا به موفقیت برسند و امکان تحصیل در کانادا را پیدا کنند.

برای انجام این کار باید اطلاعات کافی در اختیار داشت تا بتوان به درستی در این مسیر قدم برداشت و به هدف خود دست پیدا کرد. به همین دلیل اولین قدم به این منظور کسب اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا خواهد بود.

 

شرایط تحصیل در کانادا چگونه است؟

مهم ترین شرایط عمومی برای تحصیل در کانادا که هر کسی باید از آنها برخوردار باشد از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

محدوده سنی:

برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی در کشور کانادا محدودیت سنی وجود دارد و کسانی که قصد داشته باشند تا ادامه تحصیل دانشگاهی در این کشور داشته باشند، باید محدودیت سنی از 18 سال الی 35 سال داشته باشند. اما چنانچه اشخاص قصد داشته باشند که تا مقطع دکتری پیش بروند تا 35 سالگی می توانند به این منظور اقدام کنند.

آشنایی با زبان انگلیسی و یا فرانسوی:

مسلما کسانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند و می خواهند به منظور ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند، باید حتما مدرک زبان در اختیار داشته باشند و این مدرک برای انها گزینه مهمی است.

لازم به ذکر است که برای شرکت در مدارس و ادامه تحصیل در مدارس نیازی به مدرک زبان بین المللی نیست اما کسانی که قصد داشته باشند در مقاطع: لیسانس، فوق لیسانس و کالج به ادامه تحصیل بپردازند باید حتما مدرک آیلتس بین المللی زبان انگلیسی داشته باشند.

گپ تحصیلی:

یکی از شرایط تحصیل در کانادا برخوردار بودن از گپ تحصیلی مناسب است. گپ تحصیلی در واقع به فاصله ایجاد شده بین دو مقطع تحصیلی گفته می شود و در صورتی که گپ تحصیلی افراد بیش از 5 سال باشد و قابل توجیه نباشد، امکان دریافت پذیرش و ادامه تحصیل در کانادا وجود نخواهد داشت.

وضعیت تمکن مالی:

تمکن مالی یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در کانادا است که متقاضیان نباید از توجه به آن غافل شوند.  به این منظور شخصی که میخواهد در کانادا به ادامه تحصیل بپردازد در صورتی که مهاجرت خود را به شکل انفرادی انجام داده باشد و همراه نداشته باشد، باید از تمکن مالی به میزان ده هزار دلار کانادا برخوردار باشد.

 

تحصیل در کانادا

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا چیست ؟( پذیرش دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی )

کسانی که شرایط تحصیل در کانادا را بر اساس آنچه در بخش های فوق ذکر شد، داشته باشند، باید مدارکی از قبیل زیر را به همراه داشته باشند تا بتوانند به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند:

  • ارائه مدارک شناسایی به همراه ترجمه انها
  • مدارک مبنی بر عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک مربوط به زبان و نمره قبولی در آزمون آیلتس
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه دو الی سه قطعه عکس پرسنلی که مربوط به شش ماه اخیر باشد
  • تکمیل کردن فرم پذیرش دانشگاه
  • پرداخت هزینه ثبت نام و ارائه دادن فیش واریزی آن
  • ارائه انگیزه نامه که به آن SOP نیز گفته می شود
  • ارائه رزومه و سوابق کاری مرتبط به همراه ترجمه انها

 

تمامی این مدارک برای پذیرش تحصیلی مورد نیاز هستند و متقاضیان باید انها را در اختیار داشته و به مراکز مورد نظر ارائه دهند. علاوه بر این موارد مدارک دیگری نیز برای دریافت ویزای تحصیلی مورد نیاز است، که این مدارک از قبیل زیر هستند:

  • ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی
  • فرم های تکمیل شده مربوط به ویزای تحصیلی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • پرداخت و ارائه فیش واریزی مربوط به شهریه دانشگاه
  • ارائه گواهینامه مربوط به ثبت نام الکتریکی

 

کلام پایانی:

با در نظر گرفتن مطالبی که در رابطه با شرایط تحصیل در کانادا در اختیارتان قرار دادیم، چنانچه به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه نیاز دارید، با ما در مجموعه کارمونیا ر تماس باشید زیرا این مجموعه خدمات مشاوره و انجام کلیه امور مربوطه به اخذ ویزا، پاسپورت و اقامت را برای هموطنان عزیز ما انجام می دهد.

 

بیشتر بدانید :

هزینه های ویزای کانادا

وقت سفارت کانادا

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *