راهنمای کامل دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه

دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه

سفر کردن و گرفتن اقامت ترکیه برای ایرانی‌ ها بر اساس یک سری دلایل بسیار ساده و بدون دردسر است. برای همین این افراد می‌توانند، از شیوه‌های مختلف برای اقامت به این کشور بهره ببرند. از جمله روش‌هایی که در حال‌ حاضر در میان افراد به‌ وضوح دیده می‌شود، دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه است‌. انتخاب این روش برای گرفتن اقامت دنگ‌وفنگ های مختص به خود را داشته که شخص متقاضی یا سرپرست خانواده باید تمامی این اقدامات را به‌ صورت اصولی و کاملاً درست پیش ببرد.

 ناگفته نماند برای اقامت روش‌ های دیگر و ساده‌ تری نیز وجود دارد. اما کسانی که زندگی تشکیل داده و صاحب فرزند هستند، بر اساس  دلبستگی‌ها و شرایط زندگی نمی‌تواند از اقامت یک نفره با روش‌های مختلف بهره ببرند.

برای همین این روش تنها گزینه آن‌ ها برای گرفتن اقامت خانوادگی ودسته‌ جمعی است. اشخاصی که به‌ منظور دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه اقدامات لازم را انجام می‌دهند، باید نسبت ‌به آن‌ها آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند در این زمینه به‌خوبی گام برداشته و به نتیجه مطلوبی برسند. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با اقامت خانوادگی در ترکیه و اقدامات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب، اطلاعاتی را به سمع و نظر شما عزیزان برسانیم. پس برای کسب آگاهی بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : شرایط اقامت ترکیه در سال 2022

دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه

روش های دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه

برای این‌که شخص بتوانند به اخذ اقامت خانوادگی ترکیه بپردازند باید در ابتدا خودش یک‌سال به‌طور قانونی و با کسب تمامی مجوزها در ترکیه اقامت داشته، یعنی مقیم آن کشور باشد‌. سپس می‌توانند برای دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه که شامل همسر و کودکان زیر ۱۸ سال است، اقدام کند. این مجوز برای خواهر، پدر، مادر، برادر، خواهر و فرزندان بالای ۱۸ سال صادر نمی‌شود. برای همین هر شخص باید در ابتدا خودش با وجود روش‌های متعدد اقامت در این کشور را بگیرند که در این قسمت چند مورد از این روش‌ها را به‌طور مختصر شرح می‌دهیم.

گرفتن اقامت به واسطه خرید ملک و خانه

 در این روش شخص باید یک ملک یا خانه در کشور ترکیه خریداری کرده تا بتواند از این طریق مجوز اقامت موقت و دائم بگیرد. اما برای گرفتن شهروندی و پاسپورت ترکیه ارزش ملک خریداری‌ شده باید بیشتر از ۴۰۰ هزار دلار باشد.

اقامت از راه تحصیل

 این روش بیشتر مورد توجه جوانان و محصلان بوده که قصد دارند برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کنند. دانشجویان و دانش آموزان ایرانی با کسب مهارت و مسلط شدن به زبان انگلیسی می توانند از این طریق بورسیه گرفته و در شهر دلخواه اقامت تحصیلی بگیرند و در آنجا به زندگی بپردازند. بعد ها می توانند پس از فراهم شدن شرایط برای اخذ مجوز اقامت خانوادگی نیز اقدام کنند. برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه لطفا کلیک کنید.

 اقامت کاری

  کسی که این روش را انتخاب می‌کند، باید یک حرفه خاص و کارامد داشته یا به زبان ترکیه‌ای کامل مسلط باشد تا بتواند در شرکت‌های مختلف در این کشور استخدام شود و بعدها از این طریق به دریافت اقامت خانوادگی برای همسر و فرزندان خود بپردازد. برای اقامت ترکیه از طریق کار اقدام کنید.

 اقامت خانوادگی در ترکیه شامل چه اعضایی می شود؟

بر خلاف تصور اکثر افراد شخصی که یک‌ سال مقیم کشور ترکیه استژ نمی‌توانند به اخذ مجوز اقامت برای خواهر، برادر، پدر یا مادر خود بپردازد و تنها این شرایط برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال آن مقدور است. برای فرزندان بالای هجده سال نیز یک سری شرایط خاص و پیچیده  وجود داشته که باید انجام پذیرد. در غیر این صورت فرزندی که بیشتر از ۱۸ سال سن دارد نمی‌تواند بر حسب مجوز از سوی پدر در این کشور اقامت گزیند‌. برای این‌که بتوانید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با کارشناسان سایت کارمونیا در ارتباط باشید.

نکات مهم در اقامت خانوادگی ترکیه

  • پس از دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه نهایت اعضای خانواده می‌توانند، ۱۸۰ روز در سال در خارج از ترکیه باشند.
  • برای فرزندانی که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توان از طریق خرید ملک، تحصیل یا کار اقامت گرفت. یعنی این اقامت با اقامت خانوادگی مجزا است.
  • اگر اقامت از طریق خرید ملک صورت بگیرد، نیازی به این گپ یکساله نیست.
  • به‌ طور کلی مدت‌زمان اقامت ۳ سال بوده و این زمان قابل تمدید است.
  • شخصی که با یک شهروند ترکیه‌ای ازدواج کند، پس از گذشت ۳ سال می‌تواند تابعیت ترکیه را بگیرد. به‌طور معمول این نوع تابعیت مورد قبول کشور ترکیه خواهد بود.

 

دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به بررسی موضوع دریافت اقامت خانوادگی در ترکیه پرداختیم و نکات لازم را شرح دادیم. برای اینکه بتوانید در این زمینه اطلاعات بیشتری برای شروع روند کار کسب کنید، توصیه می‌کنیم به سایت کارمونیا مراجعه کرده و با کارشناسان مشورت به عمل آورید.

منبع : visaguide.world

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *