مزایای شهروندی ترکیه : 12 مزیت شهروندی در سال 1401✔️

مزایای شهروندی ترکیه

مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان به چه صورت است بنابراین قصد داریم در این مقاله شما را با مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان آشنا کنیم.

همانطور که می دانید با اخذ حق شهروندی می توانید پاسپورت معتبر این کشور را برای خود و اعضای خانواده خود دریافت کنید و با آن از مزایای اقامت دائم، حقوق بازنشستگی، تحصیل رایگان دولتی، خدمات پزشکی رایگان و حقوق شهروندی مضاعف بهره مند شوید.

 

در این مقاله مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان و اخذ پاسپورت را برای شما شرح دادیم به طور کلی راه های محدودی برای اخذ پاسپورت ترکیه وجود دارد که در مقاله نحوه اخذ پاسپورت ترکیه توضیح داده شده است.

پاسپورت ترکیه به مدت 10 سال صادر می شود، اما مهم نیست که چگونه پاسپورت ترکیه را گرفته اید، مادام العمر اعتبار دارد و پس از صدور پاسپورت می توانید برای تمدید اقدام کنید.

همچنین در صورت داشتن پاسپورت ترکیه، کیملیک آبی (برای شهروندان) که کارت شناسایی شما در ترکیه و بدون تاریخ است، دریافت خواهید کرد پس یکی از مزایای داشتن کارت آبی کیملیک این است که می توانید بدون نیاز به پاسپورت به چندین کشور مختلف مانند قبرس و ارمنستان بروید.

 

همچنین با پاسپورت ترکیه می توانید بدون نیاز به سفر به کره جنوبی، اندونزی، مالزی، سنگاپور، تایلند، ژاپن، هنگ کنگ، الجزایر، مراکش، تونس، عراق، قطر، اردن، اکوادور، کلمبیا، پاراگوئه و شیلی بروید و برای مسافرت رفتن و دریافت ویزا به گرجستان، برونئی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، اروگوئه، قزاقستان، گرجستان، صربستان، آرژانتین، برزیل، آفریقای جنوبی، قبرس شمالی و اوکراین کار آسانتر می شود.

برای دریافت پاسپورت ترکیه و استفاده از مزایای آن نیازی به حضور دائم در ترکیه نیست و می توانید ظرف مدت 100 روز برای خود و خانواده خود پاسپورت ترکیه تهیه کنید اما در ادامه به طور جداگانه به بررسی مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان می پردازیم.

مزایای شهروندی ترکیه

 

مزایای شهروندی ترکیه در آموزش

همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، می توانید با کارت توریستی در مدارس دولتی ترکیه ثبت نام کنید، اما برخی از مدارس ترکیه فقط به شهروندان این کشور خدمات ارائه می دهند پس اگر شهروند ترکیه هستید، می توانید از مدارس رایگان، دولتی و ممتاز ترکیه استفاده کنید همچنین زمانی که قصد ثبت نام در دانشگاه های ترکیه را دارید، اولویت ثبت نام و خوابگاه با شهروندان ترکیه است.

 

بیشتر بخوانید : مزایای اخذ شهروندی در آمریکا

 

علاوه بر این، به راحتی می توانید از خدمات وام دانشجویی استفاده کرده و به راحتی دریافت کنید. که این از جمله مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان است.

مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان در خدمات مالی

هنگامی که تابعیت ترکیه را دریافت می کنید، می توانید از خدمات انتقال پول در خارج از ترکیه نیز استفاده کنید و تا زمانی که تابعیت ترکیه را ندارید، طبق قوانین ترکیه، نمی توانید به خارج از ترکیه پول انتقال دهید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه یکی از خدماتی است که توسط ما ارائه می شود اما با پاسپورت ترکیه فرآیند افتتاح حساب در بانک های مختلف راحت تر است.

مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان

  • داشتن پاسپورت معتبر و قابل تمدید (البته گذرنامه تا 10 سال اعتبار دارد)
  • اخذ کارت اقامت دائم مادام العمر
  • کوتاه کردن مراحل اخذ تابعیت و پاسپورت (این پروسه از 30 تا 60 روز کاری طول می کشد)
  • رسید شماره مالیات و کد
  • امکان افتتاح حساب بانکی، دریافت کارت اعتباری و بهره مندی از تسهیلات نامحدود بانکی
  • عدم نیاز به حضور دائم و اقامت دائم در ترکیه
  • یک شغل تمام وقت دولتی و بازاری داشته باشید
  • اقامت ترکیه از طریق کار
  • امکان استفاده از موقعیت استراتژیک ترکیه و واردات و صادرات محصولات
  • از حقوق بازنشستگی و مهریه برخوردار شوید
  • از خدمات بهداشتی، درمانی و درمانی دولتی به طور کامل و رایگان بهره مند شوید
  • دریافت خدمات آموزشی رایگان

تفاوت بین اقامت و ملیت

باید بدانید که اقامت با ملیت متفاوت است مقیم یک کشور با شهروند آن کشور متفاوت است و هر کدام ویژگی ها و شرایط خاص خود را دارند.

 

مزایای شهروندی ترکیه

 

اقامت به این معناست که شما با تحصیل، کار یا خرید خانه اجازه اقامت و زندگی در ترکیه را دریافت کرده اید مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان به این معنی است که مانند سایر شهروندان ترکیه رفتار می شود و از تمام حقوق شهروندی برخوردار هستید.

فردی که فقط در ترکیه اقامت دارد حقوق محدودی دارد و فقط حق زندگی، تحصیل، کار و انجام کارهای اداری و بانکی را دارد این فرد حق رای ندارد، مستمری ندارد و نمی تواند شغل دولتی تمام وقت داشته باشد اما فردی که تابعیت ترکیه دارد می تواند رای دهد و از تمام حقوق شهروندی برخوردار است.

اگر مقیمی بخواهد در جایی کار کند باید از وزارت کار ترکیه مجوز بگیرد و یا اگر بخواهد تجارتی راه اندازی کند باید شرکت ثبت کند اما فردی که تابعیت ترکیه دارد به راحتی می تواند در ادارات دولتی و بانک ها استخدام شود و شغل تمام وقت پیدا کند.

از طرف دیگر کسی که اقامه دارد باید هر از چند گاهی اقامه خود را تمدید کند اما شهروند نیازی به تمدید ندارد و با محدودیت زمانی برای زندگی مواجه نیست و شهروند ترکیه محسوب می شود.

منبع : www.deal-tr.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *