آیا با شغل های پردرآمد در ترکیه آشنایی دارید؟

شغل های پردرآمد در ترکیه

شغل های پردرآمد در ترکیه کدام ها هستند؟ کار پیدا کردن و کسب درآمد شاید بزرگ ترین دغدغه ی افراد مهاجر باشد. بنابراین در هنگام انتخاب کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارند باید شرایط اقتصادی و بازار کار آن کشور و همچنین مشاغل مورد نیاز آن کشور را بررسی کنند و اطلاعات لازم را به دست آورند. برای اخذ ویزای ترکیه، لطفا با کارشناسان ما در سایت کارمونیا در ارتباط باشید.

در این مقاله کارمونیا قصد دارد شرایط بازار کار ترکیه و همینطور شغل های پردرآمد در ترکیه را معرفی کند.

شغل های پردرآمد در ترکیه

اگر می‌ خواهید به ترکیه مهاجرت کنید، در ادامه مشاغلی را معرفی می کنیم که جزو شغل های پردرآمد در ترکیه هستند.

  • آرایشگری
  • هتلداری
  • فروشندگی
  • آموزش زبان انگلیسی
  • کارهای فنی
  • طراحی سایت
  • پرستاری کودک
  • آشپزی
  • نجاری
  • و…

چنانچه مهارت خاصی برای کسب درآمد ندارید، می توانید از میان مشاغل ذکر شده، شغلی که می خواهید را انتخاب کنید و مهارت های آن را با گذراندن دوره کسب کنید.

 شرایط کار در ترکیه

قبل از این که اقدامی انجام دهید باید نسبت به شرایط کار در ترکیه آگاه باشید. لازم به ذکر است که برای کار در ترکیه باید مجوز داشته باشید و با قوانین استخدام هم آشنا باشید تا از شما سوء استفاده نشود.

به این دلیل که ترکیه در مجاورت ایران قرار دارد، و هزینه های زندگی در آن پایین است، افراد زیادی به دنبال مهاجرت به این کشور  هستند.  این کشور موقعیت  جغرافیای خوبی دارد و یک مرکز ترانزیت برای آسیا و اروپا به شمار می آید. از این کشور برای حمل و نقل کالا  استفاده می شود. در ترکیه دامپروری و کشاورزی رواج دارد و  تولیداتی مانند پوشاک آب و مواد غذایی، به سایر کشورها صادر می شوند.  با وجود این، نرخ بیکاری در ترکیه بالا است و همین مسئله باعث می شود مهاجرت به ترکیه از طریق ویزای کار کمتر اتفاق بیفتد. برای اقامت ترکیه از طریق کار لطفا کلیک کنید.

 

شغل های پردرآمد در ترکیه

 

معمولاً افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند به فکر شغل های پردرآمد در ترکیه هستند تا بتوانند درآمد خوبی داشته باشند و در مقایسه با کشور خودشان درآمدشان بیشتر باشد.  در ترکیه، میانگین رشد حقوق پایه طی سه سال اخیر تقریباً ۸ درصد افزایش داشته است.

انتظار می رود در ۵ سال آینده این رقم به ۱۲ درصد برسد.  اما به این دلیل که ترکیه دچار رکود نسبی اقتصادی شده است، در بعضی از بازارهای ترکیه، قیمت ها رشد چندانی نداشتند یا ثابت مانده اند.

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم؟

دو راه وجود دارد که می شود از آن طریق  به دنبال شغل های پردرآمد در ترکیه بود. راه اول این است که به موسسات  کاریابی در ترکیه مراجعه کنید و درخواست خود را اعلام کنید.

 

بیشتر بخوانید : خرید ملک در ترکیه

 

  آنها اطلاعات شما را دریافت می کنند و بر حسب مهارت شما، کار مناسب شما را پیشنهاد می‌کنند. راه دوم این است که در سایت های استخدامی و همچنین شبکه های اجتماعی ترکیه، شغل های پردرآمد در ترکیه را جستجو و بررسی کرده و برای شغل متناسب با خود درخواست بدهید.

شغل های پردرآمد برای خانم ها

 در ترکیه فرقی در نوع شغل میان مردها و زنها وجود ندارد و زن ها نیز مانند مردها  می توانند با توجه به مهارت خود و شغل های پردرآمد در ترکیه،  شغل مناسب خود را انتخاب کنند. با این حال، مشاغلی هستند که خانم هایی که ترجیح می دهند در  شغل های زنانه فعالیت  داشته باشند، می توانند در آنها مشغول به کار شوند، از جمله ی این کارها می توان به آرایشگری  و عکاسی اشاره کرد.

سخن پایانی

 در این مقاله به بررسی شرایط و بازار کار ترکیه و شغل های پردرآمد در ترکیه پرداختیم تا شما بتوانید با آگاهی و اطلاعات کامل مهارت خود را انتخاب کنید یا افزایش دهید و درآمد خوبی از این راه  کسب کنید. لازم به ذکر است که مسلط بودن به زبان ترکی شانس شما را برای پیدا کردن شغل دلخواه افزایش خواهد داد. چنانچه نیاز به مشاوره در زمینه مهاجرت به ترکیه دارید، کارمونیا می تواند به شما در این امر مشاوره دهد.

 

منبع : www.emolument.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *