ازدواج بین المللی در ترکیه

ازدواج بین المللی در ترکیه

ازدواج بین المللی در ترکیه یکی از روش های دریافت اقامت و مهاجرت به ترکیه بوده و بسیاری از افراد از این روش برای مهاجرت استفاده می کنند. در ادامه به صورت مفصل به شرایط و قوانین ازدواج بین المللی در ترکیه می پردازیم.

شرایط ازدواج در کشورهای مختلف متفاوت است. خیلی از افراد تصمیم می گیرند که در کشورهای همسایه اقدام به ازدواج کنند.

یکی از این کشور های محبوب، ترکیه است و به خاطر همین در این مقاله راجع به ازدواج بین المللی در ترکیه با شما صحبت خواهیم کرد و برایتان خواهیم گفت این کشور همسایه چه شرایطی را در نظر می‌ گیرد که شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صورت تخصصی به مشاورین سایت ما با عنوان کارمدنیا هم صحبت کنید.

 

ازدواج بین المللی در ترکیه با تابعیت های مختلف

با توجه به قوانین و مقررات کشور ترکیه و در صورت داشتن مدارک معتبر اقامت شما هیچ نوع ممنوعیتی برای ازدواج اتباع خارجی با تابعیت های مختلف وجود ندارد. با توجه به صلاحدید مراکز زیربط می تواند ازدواج خود را رسمی نمایند.

در نظر داشته باشید باید قبل از ازدواج گواهی های مربوطه را از کشور مبدا یا کنسولگری کشور خود دریافت نمایید. پس از ازدواج سند ازدواج بین المللی برای شما ارائه می ‌شود و برای افرادی که قصد دریافت تابعیت و اقامت در ترکیه را دارند، بهترین گزینه خواهد بود.

ازدواج بین المللی در ترکیه با تابعیت های یکسان

دو تبعه کشور یکسان می توانند ازدواج خود را در کشور ترکیه رسمی کرده و قبل از آن باید گواهی ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه را از کنسولگری کشورها دریافت نمایند. برخی محدودیت ها در دریافت مدارک گواهی ازدواج وجود دارد که برای تسهیل این کار می تواند از مدیریت کل امور جمعیت کشور ترکیه این درخواست را ثبت نمایند. این گواهی به معنای مجرد بودن فرد درخواست کننده خواهد بود.

مدارک لازم جهت ازدواج در ترکیه

برای ازدواج بین المللی در ترکیه مدارکی که نیاز دارید و حتما باید ارائه دهید تا ازدواج به صورت رسمی ثبت شود، شامل موارد زیر است:

  • اصل پاسپورت و شناسنامه دو طرفه یا برگه تولد ارائه کارت ملی هر دو طرف با ترجمه رسمی به زبان ترکی
  • وجود یک مترجم رسمی
  • دو نفر شاهد
  • طلاق نامه برای کسانی که قبلا طلاق گرفته‌ اند
  • رضایتنامه پدر برای خانم های ایرانی مجرد که قبلا ازدواج نکردند
  • تاییدیه مدارک از کشورمان در کشور ترکیه

پس اگر قصد ازدواج به صورت بین المللی در کشور ترکیه را دارید، نیاز به ارائه مدارکی مانند اصل پاسپورت، گواهی مجرد بودن، کارت ملی، گواهی سلامت، اصل شناسنامه، ۸ قطعه عکس، رضایت نامه پدری برای بانوان، شاهد، مترجم رسمی، ترجمه مدارک به زبان ترکی و تاییدیه مدارک از کشور ایران و کشور ترکیه را نیاز خواهید داشت.

 با در دست داشتن این مدارک می‌ توانید به یکی از مراکز ثبت ازدواج رسمی کشور ترکیه مراجعه کرده و ازدواج خود را به شکل رسمی ثبت نمایید. برای اطلاع از سایر موارد مهم در ازدواج بین المللی کشور ترکیه با کارشناسان و متخصصان حوزه مهاجرت سایت کارمونیا در ارتباط باشید.

مزیت های ازدواج با ملیت ترک

اگر با فردی که دارای تابعیت ترکیه است ازدواج کنید، به شما سه سال اقامت لحاظ می‌ شود و دارای کارت توریستی صورتی رنگی می شوید. پس از اتمام سه سال می توانید برای اقامت دائم یا تمدید اقامت توریستی اقدام نمایید.

 

ازدواج بین المللی در ترکیه

 

در نظر داشته باشید اگر یکی از زوج ها دارای کارت اقامت کشور ترکیه باشد، همسر او نیز می تواند در این کشور ساکن شود. تفاوتی برای اقامت و شهروندی بین زن یا مرد وجود ندارد و هر یک از طرفین اگر دارای کارت شهروندی و اقامتی باشند، همسر او نیز می تواند در این کشور اقامت داشته باشد.

بر اساس قانون مدنی ازدواج بین المللی در ترکیه و شرایط ازدواج در ترکیه برای اتباع خارجي نسبت به افراد محلی مقداری متفاوت می باشد البته این افراد نیز در ترکيه می توانند عقد و ازدواج خود را ثبت کنند.

مراحل ازدواج اتباع خارجي اندکي با اتباع ترکيه متفاوت مي باشد، براي نمونه اتباع ايراني مي بايستي از کنسولگريهاي ايران برگ تجرد دریافت بنمایند.

ما در این مقاله قصد داریم خلاصه از مراحل ازدواج اتباع خارجی در ترکیه را برای شما دوستان بیان کنیم .

منظور از ازدواج بین المللی در ترکیه چیست؟

به صورت کلی اصلی ترین منظور از ازدواج در این کشور این است که مردم کشور های دیگر مانند:

ایران اقدام به انتخاب زوجینی از کشور ترکیه کنند و با مردم بومی کشور ترکیه که ترک زبان هستند ازدواج نمایند.

اما از سوی دیگر ازدواج در این کشور به منظور ازدواج کردن دو شخص از کشورهای دیگر در ترکیه نیز می باشد.

به عنوان مثال: اگر دو شخص ایرانی در ترکیه ازدواج کنند و مراسم انها در این کشور برگزار شود،

این دو نفر ازدواج بین المللی داشته اند و یا اگر شخصی از کشور ایران با شخص دیگری که به یکی از کشور های دیگر جهان تعلق دارد،

در کشور ترکیه ازدواج کند، این موضوع نیز به عنوان ازدواج بین المللی شناخته می شود.

اهمیت ازدواج بین المللی در ترکیه چیست؟

ازدواج کردن دو شخص در کشور ترکیه میتواند از زوایای مختلف برای آنها حائز اهمیت باشد اما برخی از دلایلی که معمولا بیشتر افراد بر اساس آن به ازدواج بین المللی در ترکیه می پردازند، دلایلی از قبیل زیر است:

دلیل اول ( ازدواج بین المللی با افراد ترک زبان بومی کشور ترکیه):

از مهم ترین و با اهمیت ترین دلایلی که باعث می شود مردم کشور ایران و یا سایر کشور ها با ترک زبان های بومی ترکیه ازدواج کنند،

دریافت اقامت و پاسپورت این کشور توسط انها است که با این وجود این دسته از افراد با ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه می توانند اجازه قانونی برای زندگی در ترکیه و یا راه اندازی کسب و کار را داشته باشند و به شکل راحت تری به کشور های دیگر مهاجرت کنند.

دلیل دوم: ( بهره بردن از امکانات توریستی ترکیه)

امروزه بسیاری از ایرانیان که برای ازدواج در ترکیه اقدام می کنند این هدف را دارند که با ثبت ازدواح خود در ترکیه و برگزاری مراسم در این کشور بتوانند از امکانات توریستی و تفریحی ترکیه برای برگزاری مراسم خود بهره مند شوند و جشن به یاد ماندنی و رویایی خود را داشته باشند.

خصوصا با توجه به اینکه هزینه های برگزاری مراسم در ترکیه با ایران چندان متفاوت نیست، این مساله رویای بسیاری از جوانان کشور ما شده است.

دلیل سوم: ( دریافت مدرک مربوط به ازدواج بین المللی)

از دیگر مواردی که باعث می شود ازدواج بین المللی در ترکیه اهمیت پیدا کند، دریافت مدرک بین المللی مربوط به ازدواج در ترکیه است که این مدرک میتواند برای مهاجرت به کشورهای دیگر حائز اهمیت باشد.

دلیل چهارم: ( متفاوت بودن قانون ازدواج در ترکیه با ایران)

شرایط ازدواج در ترکیه با ایران متفاوت است و برخی از محدودیت هایی که در ایران برای ازدواج وجود دارد در کشور ترکیه وجود نخواهد داشت.

به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای ثبت ازدواج خود از طریق کشور ترکیه اقدام کنند.

به عنوان مثال: یکی از شروط ازدواج در ایران با افرادی که دینی جز اسلام دارند، تغییر یافتن دین شخص غیر مسلمان به اسلام است.

از این جهت اگر کسی با این مساله مشکل داشته باشد، امکان ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه را برای برطرف شدن این مشکل خواهد داشت.

دلیل پنجم: ( امکان رفت و آمد راحت تر به ترکیه برای اروپایی ها)

افرادی که قصد داشته باشند با یک شخص غیر ایرانی و اروپایی ازدواج کنند و مایلند که خانواده های انها با هم آشنا شوند اما به این منظور نمی توانند در ایران و یا در کشور اروپایی مورد نظر به انجام این امور بپردازند امکان ازدواج در ترکیه را خواهند داشت.

به عنوان مثال:

هزینه سفر کردن خانوادگی به ترکیه در مقایسه با یک کشور اروپایی برای ایرانیان بسیار کمتر است و در این شرایط می توان زمینه های ملاقات دو خانواده را در ترکیه فراهم کرد.

لازم به ذکر است که مراحل اداری مربوط به سفر کردن به کشورهای اروپایی نیز بسیار پیچیده تر از ترکیه است.

خلاصه مراحل کامل ازدواج بین المللی در ترکیه :

1- مراجعه به کنسولگري کشور متبوع خارجی ها برای ازدواج :

اگر يکي يا هردوي طرفين ازدواج ايراني باشند، هردو شخص مي بايستي به کنسولگري کشور خود مراجعه نموده و برگه تجرد دريافت کنند.

لازم به توضيح است که دختران ايراني بر اساس قوانين ايران مي بايستي اجازه پدر را در ازدواج اول داشته باشند و يا گواهي فوت وي را به کنسولگري ارائه دهند همچنین برای خانمهایی که برای بار دوم ازدواج می کنند، ارائه برگه طلاق براي دريافت برگ تجرد الزامی است، ضمنا برای دریافت برگ تجرد علاوه بر مدارک فوق اصل شناسنامه و کارت ملی و پاسپورت و 3 قطعه عکس لازم است.

2- آزمايش خون (گواهی سلامت):

گواهی سلامت یا آزمايش خون برای تشخیص بیماریهای ارثی و خونی توسط بيمارستانهاي دولتي و يا موسسات غير انتفاعي و خيريه انجام میپذیرد.

3- ترجمه مدارک و پاسپورت و امضا فرمهای ويژه :

فرمهاي ويژه که از شهرداريها گرفته شده در یکی از دفاتر اسناد رسمی امضا و به ثبت می رسد.

4- تعيين وقت عقد رسمی:

پس از انجام امور بالا زمان عقد مشخص خواهد شد.

5- ثبت رسمی در ايران

وکیل موسسه ما تمامی کارهای زیر را درمدت چهار روزانجام میدهد.

پس از پايان عقد در ترکيه شما در اين کشور رسما زن و شوهر محسوب مي شويد.

مزایای ازدواج بین المللی در ترکیه چیست؟

بر اساس دلایلی که ایرانیان و یا مردم سایر کشور ها برای محیا کردن شرایط و ازدواج بین المللی در این کشور مد نظر دارند،

می توان مزیت هایی از قبیل زیر را به این منظور نام برد:

  • بهره مند شدن از اقامت و پاسپورت ترکیه
  • سهولت در مهاجرت به کشور های اروپایی
  • نزدیک بودن ایران به ترکیه از نظر جغرافیایی برای ازدواج بین المللی ایرانیان
  • شرایط نردیک آداب رسوم و فرهنگ مردم ترکیه به ایرانیان
  • هزینه های مورد نیاز برای انجام این کار با هزینه های ایران تفاوت آنچنانی ندارد
  • بهره بردن از زیبایی های کشور ترکیه و راه اندازی مراسم لاکچری
  • و…

بر اساس تمامی مسائل مطرح شده به یاد داشته باشید که علل انتخاب ازدواج بین المللی در ترکیه،

توسط هر کسی میتواند بسیار متفاوت تر از این مسائل باشد و هر کسی ممکن است که دلایل شخصی خود را از انجام این کار داشته باشد.

برای ازدواج بین المللی در ترکیه میتوانید از طریق مجموعه کارمونیا اطلاعات بیشتری به دست اورید و با مطرح کردن شرایط خود و اهداف تان از طریق همکاران ما راهنمایی بیشتری دریافت نمایید.

 

آیا قوانین کشور ها در مورد ازدواج با یکدیگر متفاوت است؟

اگر بخواهیم راجع به ازدواج بین المللی در ترکیه صحبت کنیم، باید بگوییم که قطعاً تفاوت هایی در مورد قوانین این کشور با ایران وجود دارد. در حقیقت اگر شما بخواهید ازدواج رسمی کنید، باید این کار را زیر نظر معاون اجرایی شهرداری به انجام برسانید. در ترکیه یک سری افراد هستند که عقاید مذهبی خودشان را دارند. آن ها به علاوه بر شهرداری باید نزد افراد مذهبی متناسب با دین و عقیده خودشان هم بروند که در ترکیه به آنها امام گفته می‌ شود اما شبیه روحانی در کشور خودمان، اقدامات مربوط به عقد و نکاح را با توجه به آن دین و مذهب انجام می دهند.

البته که کشور ترکیه این کار لازم و ضروری نمی داند اما برای ازدواج بین المللی در ترکیه به خاطر اینکه افراد شرایط و مذاهب خاصی دارند، این مورد را هم در نظر گرفته است اما نکته ای که باید به آن دقت کنید، این است که اگر ازدواج شما زیر نظر افراد مذهبی انجام شود اما زیر نظر شهرداری اتفاق نیفتد، در هیچ جای ترکیه ازدواجتان قانونی نخواهد بود و ثبت نمی شود.

 

کلام پایانی :

اگر قصد ازدواج در کشور ترکیه با ملیت یکسان یا قصد ازدواج با ملیت ترک را دارید، قدم اول با مشاوران حقوقی و مهاجرتی کارمونیا در ارتباط بوده تا مراحل دقیق ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه را برای شما ارائه نمایند. بحث امروز ما در مورد ازدواج بین المللی در ترکیه بود. امیدوارم مورد رضایت شما واقع شده باشد.

توجه داشته باشید که اگر شما با یک شهروند ترک ازدواج کنید می توانید اقامت ترکیه را اخذ نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ترکیه می توانید به صفحات زیر مراجعه نمایید:

خرید ملک در ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه

اقامت ترکیه از طریق کار

مناطق ارزان استانبول برای خرید خانه

سوالات متداول

1.ازدواج در کشور ترکیه چگونه است؟

به صورت کلی اصلی ترین منظور از ازدواج در ترکیه این است که مردم کشور های دیگر مانند:

ایران اقدام به انتخاب زوجینی از کشور ترکیه کنند و با مردم بومی کشور ترکیه که ترک زبان هستند ازدواج نمایند.

2. مزایای ازدواج با افراد کشور ترکیه چیست؟

  • بهره مند شدن از اقامت و پاسپورت ترکیه
  • سهولت در مهاجرت به کشور های اروپایی
  • نزدیک بودن ایران به ترکیه از نظر جغرافیایی برای ازدواج بین المللی ایرانیان
  • شرایط نردیک آداب رسوم و فرهنگ مردم ترکیه به ایرانیان
  • هزینه های مورد نیاز برای انجام این کار با هزینه های ایران تفاوت آنچنانی ندارد
  • بهره بردن از زیبایی های کشور ترکیه و راه اندازی مراسم لاکچری

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای