تورهای تفریحی استانبول (15 مکانی که از آن لذت خواهید برد!⭐)

تورهای تفریحی استانبول

تورهای تفریحی استانبول کجاست؟ استانبول یکی از شهرهای بزرگ دنیاست. دلایل شگفت انگیز زیادی وجود دارد که به این شهر سفر کنید. استانبول با مجموعه‌ای از مساجد و کاشی‌کاری‌های رنگارنگ و معماری چشمگیر آن بسیار زیباست. استانبول جذاب است. اگر قصد سفر به استانبول دارید، باید بدانید که اینجا چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. شما به راحتی می توانید پنج روز از وقت خود را در استانبول پر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک در ترکیه، لطفا با کارشناسان ما در کارمونیا ارتباط برقرار کرده تا با مشاوره رایگان شما را به هدفتان نزدیک کند.

جاذبه های گردشگری برای تورهای تفریحی استانبول

جاذبه های گردشگری بسیاری برای تورهای تورهای تفریحی استانبول وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه، لطفا کلیک کنید.

 

ایاصوفیه

یکی از اماکن دیدنی استانبول ایاصوفیه است. این کلیسای جامع است که در سال 537 پس از میلاد ساخته شده است. به مدت 900 سال مقر پاتریارک ارتدکس قسطنطنیه بود. ایاصوفیه بزرگترین دستاورد معماری امپراتوری بیزانس بود. اکنون به مسجد تبدیل شده است. حدود دو ساعت زمان بگذارید تا کل ساختمان را بگردید.

 

مسجد کبود یکی دیگر از تورهای تفریحی استانبول

از میدان سلطان احمد به سمت مسجد آبی بروید. مسجد آبی که در سال 1616 ساخته شد، به دلیل کاشی کاری های آبی پیچیده که فضای داخلی ساختمان را می پوشاند، مشهور است. ورود به آن رایگان است و اگر قبلاً هرگز داخل مسجد نرفته اید، برای شروع کار خوبی است. برای اخذ شهروندی ترکیه لطفا کلیک کنید.

 

بازار بزرگ

یکی از جذابیت های استانبول خرید در بازار بزرگ است. بازار بزرگ با فانوس های رنگارنگ، ارتباطات مردم دوستانه و پیچ و خم راهروهایش لذت بخش است.

 

کلیسای چورا (موزه کاریه)

کلیسای چورا یک کلیسای ارتدکس یونانی است که به خاطر نقاشی های دیواری و موزاییک هایش معروف است. این موزاییک ها زندگی عیسی مسیح را به تصویر می کشند.

 

برج گالاتا

برج گالاتا در اواسط قرن چهاردهم ساخته شد و به عنوان برج آتش نشانی، سربازخانه و سیاه چال مورد استفاده قرار گرفت. از بالای برج یکی از بهترین مناظر استانبول را خواهید دید.

 

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی مرکز اداری امپراتوری عثمانی بود. این کاخ به مدت 400 سال مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه کاخ دولما باغچه در اواسط دهه 1800 ساخته شد. کاخ توپکاپی نقطه ای زیبا در استانبول است. اتاق به اتاق با کاشی کاری های نفیس پوشیده شده است. اگر در فصل بهار اینجا باشید، باغ ها پر از گل های لاله و سنبل می شوند.

 

مسجد سلیمان اعظم

این مسجد یکی از مکان های دیدنی برای تورهای تفریحی استانبول است. این در سال 2010 بازسازی شد که به دلیل فضای داخلی درخشان آن است. این مسجد در واقع قدمت بیشتری از مسجد آبی دارد، اما تنها 60 سال است. این بنا توسط سلطان سلیمان باشکوه در دوران طلایی امپراتوری عثمانی ساخته شد. برای اخذ ویزای ترکیه لطفا کلیک کنید.

 

میدان EMINONU

Eminonu یک نقطه بسیار شلوغ و کمی آشفته در استانبول است. این منطقه بندری آبراه معروفی است که از میان شهر می گذرد. از Eminonu می ‌توانید از مساجد، بازار ادویه ‌ها، رستوران‌های معروف دیدن کنید یا کشتی ‌هایی را سوار شوید که شما را به مکان‌های مختلف در استانبول می‌رساند.

 

پل گالاتا یکی دیگر از تورهای تفریحی استانبول

این پل بر روی شاخ طلایی قرار گرفته و بخش ‌های قدیمی ‌تر استانبول را به محله ‌های مدرن ‌تر می ‌پیوندد. پیاده روی از روی این پل در استانبول ضروری است.

 

تورهای تفریحی استانبول

 

کشتی مسافربری

برای بهترین و ارزان ترین تجربه در استانبول، با کشتی مسافربری از Eminonu از طریق تنگه بسفر به Kadikoy بروید. این گشت و گذار و رفت و برگشت حدود یک ساعت طول می کشد.

اگر وقت کافی برای انجام یک سفر دریایی تمام روز در بسفر ندارید، این سفر با کشتی مسافربری جایگزین مناسبی است. با مردم محلی مخلوط شوید و از مناظر برگشت به مسجد آبی و ایاصوفیه لذت ببرید. اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، برای غذا دادن به مرغ‌های دریایی که دنبال کشتی هستند، نان بیاورید. این یک فعالیت عالی برای انجام در غروب آفتاب است زیرا مناظر به سمت منطقه سلطان احمد شگفت انگیز است.

 

اورتاکوی یکی دیگر از تورهای تفریحی استانبول

یکی دیگر از تورهای تفریحی استانبول اورتاکوی است. این یک محله شیک در استانبول است. در مغازه ها قدم بزنید، در یکی از رستوران ها غذا بخورید و مسجد نمادین اورتاکوی را ببینید.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج بین المللی در ترکیه

 

خیابان استقلال

خیابان استقلال یک خیابان معروف در منطقه جدید استانبول است. این یک خیابان عابر پیاده است که می تواند بسیار شلوغ شود. این منطقه قطعا متفاوت از بقیه استانبول است. اما خیابان زیبایی است، مخصوصاً با تراموا که در جاده بالا و پایین می رود.

 

محله های فنر و بلات

مناطق توریستی محبوب تر را پشت سر بگذارید و در محله های رنگارنگ فنر و بالات قدم بزنید. یکی از بهترین راه ها برای بازدید از این محله ها، داشتن راهنمای محلی است.

 

دیوارهای قسطنطنیه

یکی دیگر از تورهای تفریحی استانبول این م  کان است. این دیوارهای غول پیکر در قرن پنجم ساخته شده اند. آنها از دریای مارامارا تا شاخ طلایی به طول 3.5 مایل امتداد دارند. این دیوارها که برای دور نگه داشتن مهاجمان از قسطنطنیه طراحی شده بودند، تنها دو بار شکسته شدند: اول در جنگ صلیبی چهارم در سال 1204 و بعداً توسط حمله عثمانی ها در سال 1453.

 

مسجد ایوپ سلطان یکی دیگر از تورهای تفریحی استانبول

این مسجد نسبت به سایر مساجد موجود در این لیست، بسیار کمتر مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. استانبول که در منطقه ای خارج از منطقه توریستی اصلی واقع شده است، وقتی اینجا هستید، واقعاً احساس “اصیل” می کند. این منطقه زیبا از شهر است. از مسجد، مسیر پیاده روی را در سربالایی از طریق قبرستان دنبال کنید. پیاده روی زیبایی است و از بالا منظره ای عالی از شاخ طلایی و استانبول را می بینید.

 

منبع : www.turkeyleisure.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *