برگزاری مراسم عروسی در ترکیه + 3 سنت معروف در عروسی✔️

برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

سنت های برگزاری مراسم عروسی در ترکیه از دوران باستان وجود داشته است. قانون ازدواج دارای قواعد و الگوهای خاصی است که جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و توسط فرهنگ های مختلف تجسم یافته و مستلزم سنت ها و آداب و رسومی است که جامعه خاصی را تعریف می کند. در ادامه همراه کارمونیا باشید تا با سنت های برگزاری مراسم عروسی بیشتر آشنا شوید.

سن ازدواج در ترکیه

سن قانونی ازدواج در ترکیه هجده سالگی است و به طور کلی سن ازدواج در ترکیه برای مردان حدود بیست و دو سال و برای زنان بیست سال است.

ممکن است بین پنج تا شش سال متفاوت باشد. امروزه، جمعیت جوان به دانشگاه می روند که معمولاً سن ازدواج آنها تا فارغ التحصیلی طول می کشد. اگرچه سن ازدواج با توجه به مناطق و آداب و رسوم، متفاوت است، سرکوب ازدواج در سنین پایین تر ادامه می یابد.

 

بیشتر بخوانید : خرید ملک در ترکیه

سنت های برگزاری مراسم عروسی در ترکیه چگونه است؟

در زمان های قدیم ازدواج در میان اقوام نزدیک رایج بود. در زمان های اخیر، میزان ازدواج های نسَبی به دلیل تاثیر شهرنشینی کاهش یافته است.

برگزاری مراسم عروسی در ترکیه با تنوع در سراسر ترکیه مطابق با سنت های منطقه ای مواجه است. عروس و دامادها در مناطق دورافتاده روستا تا 3 روز را صرف آماده شدن برای جشن عروسی می کنند.

برگزاری مراسم عروسی در ترکیه  به این شکل است که گروهی از مردم جشن می گیرند که معمولاً در میدان روستا برگزار می شود. زنان بومی برای میهمانان آشپزی می کنند و گروهی از مردم محلی برای همگان موسیقی سنتی می نوازند و در شب با هم می رقصند و لذت می برند.

در شهرهای بزرگ یا برخی شهرها معمولاً مراسم عروسی خود را در یک تالار بزرگ و مدرن برگزار می کنند. مراسم رسمی چنین عروسی های بزرگ ترکی، فقط با یک شب پذیرایی برگزار می شود. غذا و نوشیدنی سرو می شود و پس از چند سنت و رسوم رسمی، بریدن کیک و به دست آوردن هدایا، سرگرمی شروع می شود و موسیقی پخش می شود. این زوج روز بعد عروسی برای ماه عسل می روند.

سنت های مذهبی برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

 عروسی های ترکی به دو صورت جشن مذهبی و امروزی برگزار می شود. در مراسم مذهبی عروسی نیازی به سوگند و ثبت سند نیست. یک عاقد به خانه می آید و فقط هم دو شاهد باید حضور داشته باشند؛ اما، از نظر قانونی ضروری نیست. به همین دلیل است که برخی از زوجین هر دو نوع عروسی را انتخاب می کنند و به مراسم مذهبی به عنوان تدارک نامزدی نگاه می کنند. زوج‌ های امروزی معمولاً ازدواج قانونی را ترجیح می ‌دهند.

 

بیشتر بخوانید : اخذ ویزای تحصیلی در ترکیه

سنت های عروسی ترکیه شب حنا

شب حنا یکی از مهم ترین مراسم ها در برگزاری مراسم عروسی در ترکیه، قبل از روز عروسی است. عروس های ترک به شب حنا اهمیت زیادی می دهند و در بین مردم ترکیه بسیار محبوب است.

شب حنا یک سنت است و شاید بتوان آن را جشن مجردی نامید. این مراسم فوق العاده در منزل خانواده عروس برگزار می شود که متشکل از زنان و دختران در هر سنی از نزدیک خانواده زوج است. در این مراسم دست های عروس با حنا طراحی می شود. زن هایی از اقوام داماد نیز به این مراسم می ‌پیوندند و در خانه عروس میزبانی می ‌کنند.

شب حنا فرصت خوبی برای عروس، دختران و زنان جوانی است که به دنبال شریک زندگی آینده خود هستند و همچنین پارچه های گلدوزی شده باشکوه و زیبایی به نام بینالی بپوشند. صورت عروس با چادر قرمز پولک دار پوشیده می شود. حنای مورد نیاز شب عالی حنا را خانواده و اقوام داماد در سینی نقره ای که دو شمع سوزان روی آن حنا قرار دارد به خانه عروس می آورند.

طاق دوشیزه برای یک عروس ترک

از دیگر مراسم ها در برگزاری مراسم عروسی در ترکیه این است که عروس ها در ترکیه ظاهری باشکوه و زیبا به لباس عروس سفید و عالی خود دارند. برخی از آنها ترجیح می دهند موهای خود را بپوشانند، در حالی که برخی از عروس خانم ها ساعاتی از روز را در آرایشگاه می گذرانند تا زیباترین و عالی ترین مدل مو را به دست آورند تا توجه داماد را به خود دو برابر کنند. یکی دیگر از شباهت های بیشتر عروس ها، علاوه بر لباس عروس سفید، کمربند دوشیزگی است.

طاق قرمزی که به دور کمر عروس بسته می شود، نماد باکرگی است. در قدیم نبودن کمربند دوشیزگی باعث شایعه پراکنی مردم می شد، اما در شهرهای کنونی این به خود عروس بستگی دارد که آن را ببندد یا نه.

 

برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

 

چه لباسی در برگزاری مراسم عروسی در ترکیه بپوشیم؟

عروسی های شهرهای دور ترکیه انواع لباس را می پوشند. مردان ترجیح می دهند کت و شلوار بپوشند، اما زنان طیف وسیعی از گزینه ها را برای انتخاب لباس پوشیدن دارند. برای اخذ شهروندی ترکیه لطفا کلیک کنید.

در عروسی های روستایی ترکیه از پوشیدن لباس هایی که پارچه های آنها در قسمت زانو بریده یا شکافته است دوری کنید. اگر خانواده ی باملاحظه ای هستید و اعتقادات مذهبی دارید، شانه های خود را نیز بپوشانید. با کلاه های بزرگ و فانتزی لباس درست نکنید؛ زیرا ترک ها از آن کلاه استفاده نمی کنند.

کاروان ماشین در برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

از دیگر مراسم ها در برگزاری مراسم عروسی در ترکیه این است  که ماشین آراسته زوج عروس به کاروان مهمانان می پیوندد و بوق می زنند. در مسیر خانه عروس بچه ها راه ماشین را می بندند و هدفشان گرفتن پول از داماد و ماشین های دیگر پشت ماشین عروس است. زن و شوهر پس از دادن پول به بچه‌هایی که راهشان را می‌بُرند، راهشان را به سمت خانه عروس ادامه می‌دهند.

حرف آخر

برگزاری مراسم عروسی در ترکیه معمولاً با یک جشن بزرگ برای همه مهمانان و البته رقص و جشن، اغلب تا پایان شب برگزار می شود. در حالی که موسیقی بیشتر به احتمال زیاد ترکی است.

به طور کلی احتمالاً شبیه به بقیه نقاط جهان است و برترین موسیقی های پاپ که در سراسر جهان پخش می شود به همان اندازه در جشن عروسی ترکیه شنیده می شود، مثل هر جای دیگری.

 

 

سوالات متداول

1.برگزاری مراسم عروسی در ترکیه چگونه است؟

برگزاری مراسم عروسی در ترکیه  به این شکل است که گروهی از مردم جشن می گیرند که معمولاً در میدان روستا برگزار می شود. زنان بومی برای میهمانان آشپزی می کنند و گروهی از مردم محلی برای همگان موسیقی سنتی می نوازند و در شب با هم می رقصند و لذت می برند.

2. سن ازدواج در ترکیه معمولا جقدر است؟

سن قانونی ازدواج در ترکیه هجده سالگی است و به طور کلی سن ازدواج در ترکیه برای مردان حدود بیست و دو سال و برای زنان بیست سال است.

 

منبع : onefabday.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *