پیکاپ ویزا چیست و برای چه کشورهایی صادر میشود+ مدارک

پیکاپ ویزا

افرادی که قصد اخذ اقامت کشوری مانند آمریکا را دارند باید فرایندی طولانی را طی کنند تا پاسپورت این کشورها را دریافت کنند. این فرایند خودش هزینه ها و دردسرهایی دارد که فرد متقاضی را درگیر خواهد کرد. پیکاپ یا پاسپورت ویزا این امکان را به مهاجران می دهد که ظرف مدت کوتاهی و با هزینه پایین ویزای یکی از این سه کشور را دریافت کنند.

در این مقاله، درباره این ویزا و مدارک مورد نیاز آن و هزینه های آن صحبت خواهیم کرد. لازم است بدانید که مراحل دریافت پیکاپ ویزا برای هر کشور متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در کارمونیا در ارتباط باشید.

مراحل دریافت ویزای کشورهای مختلف

مراحل دریافت ویزای کشورهای مختلف به شرح زیر است:

  • تکمیل مدارک
  • ارائه مدارک به سفارت آن کشور
  • پیگیری نظر مسئول پرونده در سفارت

در ایران برخی از سفارت ها تعطیل شده اند و فعالیت ندارند و باید برای دریافت ویزا به کشورهای واسطه مراجعه کرد. اما مراجعه به کشور واسطه مشمول اتلاف وقت و هزینه اضافه می شود. بنابراین فرد متقاضی می تواند امور خود را به یک نماینده واگذار کند.

زمانی که پاسپورت متقاضی آماده شود، نمایده او پاسپورت را به سفارت می دهد و پس از مهر شدن به متقاضی می دهد، که به این کار، پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت می گویند. البته لازم به ذکر است که در مراجعه اول، خود فرد متقاضی باید در سفارت حضور پیدا کند تا هویت او شناسایی شود، اما در مرحله دوم نیاز به حضور متقاضی نیست و می تواند نماینده معرفی کند.

پیکاپ ویزا برای چه کشورهایی صادر می شود؟

گرفتن پیکاپ ویزا فقط برای تعداد معدودی از کشورها امکان پذیر است که ما به چند کشور پرمهاجر اشاره می کنیم:

انگلستان

انگلستان نیز جزو کشورهایی است که در ایران سفارت ندارد و فرایند اخذ ویزای این کشور باید در کشورهای واسطه انجام شود. بنابراین خدمات مربوط به پیکاپ ویزا برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند فراهم است تا در سریع ترین زمان و با حداقل هزینه، ویزا را دریافت کنند.

آمریکا

آمریکا نیز از جمله کشورهایی است که سفارتی در ایران ندارد و برای ورود به این کشور می توان از پیکاپ ویزا استفاده کرد. البته در مرحله انگشت نگاری و مصاحبه خود فرد باید حضور داشته باشد.

در حال حاضر، کشورهای واسطه ای که متقاضیان می توانند به آنها مراجعه کنند، ارمنستان، امارات و ترکیه هستند.

کانادا

کانادا کشوری مهاجرپذیر است و به دلیل شرایط اقتصادی، شغلی و سرمایه گذاری خوبی که دارد، سالانه مهاجران زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. این کشور نیز مانند آمریکا و انگلستان در ایران سفارت ندارد و کارهای مربوط به اخذ ویزای این کشور باید در یک کشور واسطه صورت گیرد. برای اخذ پاسپورت کانادا، لطفا کلیک کنید.

برای پیکاپ ویزا چه مدارکی لازم است؟

برای اخذ این ویزا مدارکی لازم است که باید ارائه شوند. دقت کنید که مدارکتان کامل باشد، در غیر اینصورت نمی توانید از خدمات این نوع ویزا بهره مند شوید. در ادامه، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا، آمریکا یا انگلستان به صورت مجزا بیان خواهد شد.

مدارک ویزا برای کانادا

مدارم برای ویزای غیرمهاجرتی به شرح زیر است:

  • پاسپورت با امضای شما
  • فرم وکالت نامه معتبر
  • پرینت ایمیل سفارت

مدارم برای ویزای مهاجرتی به شرح زیر است:

  • پرینت ایمیل سفارت
  • تکمیل فرم انتهای ایمیل سفارت
  • پاسپورت با امضای شما

 

جهت اطلاع از وقت سفارت کانادا لطفا کلیک کنید.

مدارک پیکاپ ویزا برای انگلستان

فرایند صدور این نوع در مقایسه با کانادا، زمان بیشتری می برد، حداقل دو برابر زمان بیشتر. بنابراین در تکمیل مدارک مورد نیاز دقت بیشتری کنید تا با تاخیر بیشتری مواجه نشود.

مدارک لازم به شرح زیر هستند:

  • رسید بارکددار سفارت انگلیس
  • پرینت ایمیل سفارت
  • وکالت نامه معتبر
  • پاسپورت متقاضی

 

پیکاپ ویزا

 

مدارک پیکاپ ویزا برای آمریکا

مدارک لازم برای دریافت ویزای آمریکا بر حسب کشور واسطه ای که ویزا را صادر می کند، متفاوت است که ما به هر کدام از آنها اشاره می کنیم. برای اطلاعا از وقت سفارت آمریکا؛ لطفا کلیک کنید.

مدارک پیکاپ ویزای آمریکا از آنکارا

ü      برگه وقت سفارت

ü      پاسپورت

ü      برگه clearance

ü      یک قطعه عکس پنج در پنج

ü      فرم های DS 2019، I20 و DS 160

 

بیشتر بخوانید : شرایط اخذ ویزای آمریکا

 

مدارک پیکاپ ویزای آمریکا از ایروان

ü      یک قطعه عکس

ü      پاسپورت

ü      نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری

ü      برگه clearance

ü      فرم های DS 2019، I20

مدارک پیکاپ ویزای آمریکا از ابوظبی

ü      پاسپورت

ü      نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری

حرف آخر

طبیعی است زمانی که فرد متقاضی ویزا، اقدام به گرفتن ویزا می کند، به دنبال راه های سریع تر و کم هزینه تر است. در این مقاله دریافتید که برای گرفتن ویزای کشورهایی که در ایران سفارت ندارند باید از طریق یک کشور واسطه اقدام کرد تا هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی شود. به این نوع ویزا، پیکاپ ویزا می گویند. علاوه بر این، مراحل و مدارک لازم اخذ این نوع ویزا در این مقاله بیان شد.

منبع : www.ustraveldocs.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *