پذیرش در دانشگاه های آمریکا، همه چیز از نحوه پذیرش

پذیرش در دانشگاه های آمریکا

پذیرش در دانشگاه های آمریکا چگونه است؟ ایالات متحده بیش از 250 دانشگاه و کالج دارد که در آخرین رتبه بندی آموزش عالی ایجاد شده توسط Times Higher Education، US News و TopUniversities فهرست شده اند.

به هر هدفی که قصد تحصیل در آمریکا را دارید، حدود 1 میلیون دانشجوی بین المللی ثبت نام در یک دانشگاه یا کالج در ایالات متحده را انتخاب می کنند.

 

نحوه پذیرش در دانشگاه های آمریکا چگونه است؟

اما، چگونه می توانید مطمئن شوید که در یک دانشگاه آمریکایی پذیرش می شوید؟ در زیر برخی از مراحل و رویکردهای انتخاب دانشگاه و اطمینان از اینکه شما آنچه را که برای پذیرش لازم است دارید را مرور خواهم کرد. با کارمونیا همراه باشید.

  1. دانشگاه های ایالات متحده را برای تحصیل خود در نظر بگیرید

در اینجا چند دانشگاه برتر ایالات متحده وجود دارد که باید برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید:

  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
  • دانشگاه شمال شرقی
  • دانشگاه ایالتی کانزاس
  • دانشگاه ایالتی ویچیتا
  • دانشگاه سانفرانسیسکو
  • دانشگاه بوستون
  • دانشگاه بی پت
  • دانشگاه کلمبیا

همچنین می توانید مدرک کارشناسی ارشد آنلاین را از دانشگاه های مستقر در ایالات متحده انتخاب کنید. در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است:

  • دانشگاه والدن
  • دانشگاه کترینگ آنلاین
  1. برای درخواست آماده شوید

اکثر دانشگاه ها به شما این امکان را می دهند که مستقیماً در وب سایت درخواست دهید.

 

بیشتر بخوانید : اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

 

هنگام درخواست از دانشگاه های آمریکا حتما شرایط را با دقت مطالعه کنید. برخی به آزمون‌های استاندارد شده (مانند GRE، GMAT، MCAT، LSAT) نیاز دارند و برخی دیگر اسناد مختلفی (نمونه‌ های نوشتن، نمونه کارها، فهرست پتنت‌ ها) را به عنوان بخشی از فرایند درخواست درخواست می ‌کنند.

اکثر دانشجویان برای افزایش شانس پذیرش برای 3 تا 5 دانشگاه اقدام می کنند.

هزینه های درخواست دانشگاه معمولا بین 75 تا100 دلار بسته به دانشگاه است. اگر در پرداخت هزینه پذیرش خود مشکل دارید، مستقیماً با دانشگاه تماس بگیرید.

ممکن است از دانشجویان غیرآمریکایی خواسته شود مدرکی ارائه کنند که نشان دهد مهارت ‌های زبان انگلیسی آنها برای شرکت در کلاس ‌ها به اندازه کافی مهارت دارد. حتما مدارک تافل iBT، IELTS Academic، PTE Academic یا C1 Advanced خود را در دسترس داشته باشید.

ایالات متحده در حال حاضر یک سیستم درخواست یکپارچه برای همه دانشگاه ها ندارد. دانشجویان داخلی و خارجی باید مستقیماً از طریق دانشگاه درخواست دهند. از لینک های موجود در سایت های دانشگاه استفاده کنید و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

  1. الزامات زبان برای برنامه های کاربردی دانشگاه ایالات متحده

برای اطمینان از اینکه قادر به یادگیری مؤثر و شرکت در کلاس های خود هستید، باید نشان دهید که مهارت کافی در زبان انگلیسی برای درخواست پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده دارید. حداقل نمرات تا حد زیادی به برنامه و دانشگاه بستگی دارد. اکثر دانشگاه های ایالات متحده یکی از این آزمون ها را می پذیرند:

  • آیلتس آکادمیک (سرویس بین المللی آزمون زبان انگلیسی)
  • تافل iBT (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی)
  • PTE Academic (آزمون انگلیسی پیرسون)
  • C1 Advanced (که قبلاً به عنوان Cambridge English Advanced شناخته می شد)

الزامات دانشگاه و رشته ها را دوباره بررسی کنید تا حداقل امتیازی که از متقاضیان انتظار دارند را ببینید.

 

بیشتر بخوانید : اخذ ویزای آمریکا و شرایط دریافت آن

 

  1. مدارک مورد نیاز درخواست دانشگاه

دانشگاه ها و رشته های مختلف به مدارک مختلفی نیاز دارند. با این حال، اگر برای دانشگاهی در ایالات متحده درخواست دهید، به احتمال زیاد به این موارد نیاز خواهید داشت:

  • ریز نمرات یا سوابق نمرات (دبیرستان و/یا دانشگاه)
  • خلاصه سوابق کاری
  • نمرات آزمون (SAT، ACT، GRE، GMAT)
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه یا بیانیه هدف
  • هزینه درخواست
  • نوشتن نمونه
  • عکس پاسپورت
  1. مهلت درخواست دانشگاه در ایالات متحده

اگر برای مدرک لیسانس (کارشناسی) در ایالات متحده درخواست می دهید، دانشگاه ها معمولاً دو مهلت درخواست ارائه می دهند: پذیرش زودهنگام و پذیرش عادی.

اگر برای پذیرش ترم پاییز درخواست می دهید، مهلت های اولیه بین اکتبر و نوامبر سال قبل خواهد بود.

اگر برای پذیرش ترم پاییز درخواست می دهید، مهلت های معمول پذیرش بین فوریه و مارس همان سال خواهد بود.

 

پذیرش در دانشگاه های آمریکا

 

 

اگر برای مدرک فوق لیسانس (کارشناسی ارشد یا دکترا) درخواست می دهید، مهلت درخواست دانشگاه آمریکایی شما به ترمی که در آن ثبت نام می کنید (میزان پذیرش بهاره یا پاییز) بستگی دارد.

اگر برای پذیرش ترم پاییز درخواست می دهید، مهلت شما می تواند از ژانویه تا مارس باشد.

اگر برای پذیرش ترم بهار درخواست می دهید، مهلت شما احتمالاً بین جولای و سپتامبر، سال قبل است.

این مهلت‌ها بسته به رشته ‌ای که درخواست می‌دهید یا دانشگاهی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، می‌تواند به شدت متفاوت باشد. اگر از مهلت صحیح مطمئن نیستید حتما تماس بگیرید.

  1. مراحل نهایی پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه

بابت دریافت نامه پذیرش شما تبریک می گویم!

اگر شهروند ایالات متحده نیستید، باید از نامه پذیرش خود برای درخواست ویزای دانشجویی F-1 استفاده کنید.

حتما برای درخواست کمک مالی و کمک هزینه تحصیلی کمی وقت بگذارید. همچنین می‌توانید بورسیه Studyportals را بررسی کنید تا در تامین هزینه تحصیل خود در خارج از کشور کمک بگیرید.

بررسی کنید که آیا دانشگاهی که برای آن درخواست داده ‌اید به هزینه ثبت‌ن ام نیاز دارد تا جایگاه شما را در آنجا حفظ کند یا خیر.

هنگامی که تصمیم نهایی خود را نهایی کردید که کدام دانشگاه ایالات متحده را انتخاب کنید، گام قابل قبول بعدی این است که مسکن دانشجویی خود را به موقع فراهم دهید و برای این منظور، می توانید محل اقامت در محوطه دانشگاه را انتخاب کنید یا به سراغ یک گزینه محبوب تر، محل اقامت خارج از دانشگاه بروید. چه به مسکن دانشجویی بروید یا خوابگاه دانشجویی، مکانی امن و دنج برای زندگی خواهید یافت. علاوه بر این، آزادی و استقلال برای لذت بردن از زندگی دانشجویی خود، که در خوابگاه های دانشگاه تا حدودی محدود است.

کلام آخر

آمریکا کشوری است که همه ساله دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند. دانشگاه های آمریکا دارای رتبه بالایی در دنیا هستند. پذیرش در دانشگاه های آمریکا در سه مقطع کارشناسی، کارششناسی ارشد و دکترا انجام می شود. برای پذیرش لازم است مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. در این مقاله شرایط پذیرش در دانشگاه های آمریکا را بررسی کردیم و برخی از دانشگاه های آن را معرفی کردیم.

 

منبع : www.mastersportal.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *