ویزا ترکیه مخصوص افغان ها دارای چه شرایطی است؟

ترکیه یکی از کشورهای پرطرفدار است که سالانه افراد زیادی از ملیت های مختلف به منظور تفریح، کار یا حتی زندگی به این کشور سفر می کنند. ویزا ترکیه برای افراد با تبعیت های مختلف، گوناگون بوده و برای هر یک از این اشخاص یکسری شرایط منحصر به فرد وجود دارد. به عنوان ‌مثال گرفتن ویزا ترکیه مخصوص افغان ها به پیگیری‌های بیشتری نیاز داشته و بهتر است برای سریع پیش رفتن روند کار، اقدامات توسط وکیل حاذق و با تجربه صورت بگیرد.

 با گذشت زمان و روی کار آمدن سیستم های الکترونیکی گرفتن ویزای ترکیه برای افغان ها همانند چند سال پیش کار سخت و پیچیده ای نیست. بلکه مراحل و حتی شرایط برای اخذ این ویزا تسهیل شده است. می‌دانید که ویزا یک مدرک معتبر برای خروج از کشور بوده که با وجود این مدرک شخص می تواند به مکان مورد نظر خود سفر کند. اشخاصی که این مجوز یعنی ویزا را دارند می توانند ۳۰ تا ۹۰ روز در کشور در ترکیه بمانند‌.

این مطلب را نیز بیان کنیم که گرفتن پاسپورت ترکیه برای ملت های مختلف بسته به شرایط گوناگونی که در ابتدا به آن اشاره کردیم، متغیر بوده و هزینه های مختلفی را شامل می شود. برای این که بتوانید به خوبی با شرایط اخذ ویزا ترکیه مخصوص افغان ها و تمام هزینه های مربوط به آن آشنایی پیدا کنید. به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

 

بیشتر بخوانید : اخذ ویزای ترکیه در کوتاه ترین زمان

 اخذ ویزا ترکیه مخصوص افغان ها در ایران

همانطور که می دانید افراد مختلفی از ملیت های دیگر به خصوص افغان ها در کشور ایران زندگی می کنند. این افراد با در اختیار داشتن پاسپورت ایران می توانند از این طریق به سفارت خانه این کشور مراجعه کرده و پس از طی کردن مراحل لازم به اخذ ویزای ترکیه در ایران بپردازند.

 

ویزا ترکیه مخصوص افغان ها

 

در مقابل اگر این افراد پاسپورت ایران را نداشته باشند هیچ راهی جز مراجعه به سفارت ترکیه در افغانستان ندارند. افغانی هایی که پاسپورت ایرانی دارند می توانند با مشورت با یک وکیل ماهر و مجرب روند کار را تسهیل کرده و هر چه سریع تر ویزا مورد نظر خود را دریافت کنند.

بررسی روند اخذ ویزا ترکیه برای افغانی ها

اقدامات و مراحل لازم برای گرفتن ویزا ترکیه برای افغانی ها دارای حساسیت فراوانی بوده و کوچکترین اشتباه در روند کار می‌تواند سبب رد شدن درخواست مربوطه شود. افرادی که قصد سفر به ترکیه دارند در وهله اول باید هدف خود را از این سفر مشخص کنند. چون گرفتن پاسپورت و ویزا باید بر اساس علت سفر صورت بگیرد. برای مثال این اشخاص باید این نکته را در نظر بگیرند که به چه دلیلی قصد دارند به ترکیه سفر کنند.

 اقدامات لازم برای اخذ ویزا ترکیه مخصوص افغان ها باید حداقل یک تا دو ماه پیش از سفر انجام شود. چون گاهی اوقات در روند کار اختلال به وجود آمده و پیش رفتن مراحل مربوط به اخذ این مجوز طولانی می شود. فرم درخواستی برای گرفتن ویزا در ابتدا باید به صورت آنلاین تکمیل شود و پس از دریافت تاییدیه شخص می تواند به سفارت خانه مورد نظر برای صادر شدن ویزا  مراجعه کند.

 

 

بیشتر بخوانید : اقامت ترکیه از طریق کار

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا ترکیه

برای پیش رفتن اقدامات و اخذ مدرک های متفاوت و مجوزها شخص متقاضی باید یکذسری مدارک مورد نیاز را به ارگان مربوطه تحویل دهد. این شرایط برای اخذ ویزادترکیه مخصوص افغان ها نیز یکسان بوده که در این بخش به مدارک مورد نیاز اشاره می کنیم.

 

 

ویزا ترکیه مخصوص افغان ها

 

 

 

  • در اختیار داشتن پاسپورت معتبر که عکس رنگی داشته و حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • اثبات داشتن تمکن مالی و در اختیار داشتن گواهی آن
  • عرضه کردن مدرکی که نشان دهد که شما به چه دلیل به به کشور ترکیه سفر می کنید.
  • وجود بیمه مسافرتی
  • ارائه دادن گواهی عدم سوء پیشینه

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا ترکیه مخصوص افغان ها پرداختیم. این ویزا یکسری پیچیدگی های مختص به خود را دارد که باید پشت سر گذاشته شود. برای اینکه بتوانید برای اخذ این ویزا اقدام کنید در ابتدا فرم آنلاین آن را پر کرده و پس از گرفتن تاییدیه به ارگان مربوطه مراجعه نمایید. برای بهتر پیش رفتن این روند می‌توانید با کارشناسان سایت کارمونیا مشورت کرده تا آن ها بهترین راه را پیش روی شما قرار دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *