ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه

آیا می دانید ویزای تحصیلی ترکیه چگونه است؟ آیا قصد دارید که ویزای تحصیلی ترکیه دریافت کنید؟ برای اینکه مراحل مورد نیاز در خصوص دریافت این ویزا را طی کنید، باید از شرایط، مدارک، مزایا و … در این زمینه مطلع باشید که در مجموعه کارمونیا این مطالب را در اختیار شما قرار خواهیم داد. جهت اخذ ویزای ترکیه لطفا کلیک کنید.

در سال های اخیر سطح تحصیل در بین هموطنان عزیز ما افزایش پیدا کرده است و حوانان کشور اکثرا تا مقاطع تحصیلی بالا به کسب علم پرداخته اند و این نشان دهنده تمایل به تحصیل در بین مردم کشور است.

از این جهت تمایل به تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور های خارجی از سوی هموطنان عزیز ما نیز بسیار افزایش پیدا کرده است زیرا تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی در کنار رزومه تحصیلی خوبی که برای افراد به همراه دارد، از مزایای دیگری نیز برخوردار است.

به همین دلیل کسب اطلاع از شرایط دریافت ویزای تحصیلی ترکیه که دانشگاه های بین المللی و مدارس بین المللی خوبی در آن واقع شده است، برای هموطنان ما حائز اهمیت خواهد بود.

یکی از آسان ترین روش های اقامت و مهاجرت به کشور ترکیه، دریافت ویزای تحصیلی ترکیه است که با توجه به رزومه و مدارک آکادمیک ارائه می شود.

کشور ترکیه در تقاطع بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و بیش از ۸۲ میلیون نفر جمعیت دارد. ایرانیان بدون ویزا می توانند به مدت ۹۰ روز در ترکیه اقامت رایگان داشته باشد.

کشورهای مختلف می توانند به عنوان مقصد تحصیلی گزینه بهتری نسبت به کشور خودمان باشند. ترکیه هم جزو این دسته از این کشورها قرار می گیرد. به خاطر همین خیلی از ایرانیان به فکر اخذ ویزای تحصیلی ترکیه هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، نگران نباشید و بدانید که شما هم می توانید برای اخذ این ویزا اقدام کنید. فقط باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید که در این مقاله این اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اما اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی ترکیه و اقامت های بیش از ۳ ماه را دارید، با مشاوران حقوقی شرکت کارمونیا در ارتباط بوده و روش های دریافت این ویزا را اطلاع یابید. در ادامه به برخی ویژگی‌ های مهم دریافت ویزای تحصیلی ترکیه می‌ پردازیم.

تحصیل در مدارک دولتی و خصوصی ترکیه

در کشور ترکیه دو نوع مدارس وجود دارد. نوع اول مدارس دولتی بوده که زیر نظر ارگان های دولتی ارائه خدمات می کند و هزینه ثبت نام و تحصیل به مراتب پایین تری دارد. می توانید در مدارس عادی یا استعداد درخشان با آزمون ورودی شرکت نمایید که پس از اتمام دوره متوسطه به دانش آموزان دیپلم دبیرستان ارائه می شود.

زبان تحصیلی دانش آموزان در کشور ترکیه، ترکی استانبولی بوده و تحصیل تا شاخه متوسطه و سن ۱۸ سالگی اجباری است.

ویزای تحصیلی ترکیه مقطع کارشناسی

دانشگاه های کشور ترکیه در رتبه های علمی برتر جهان قرار داشته و برنامه های تحصیلی زبان انگلیسی و ترکی استانبولی ارائه می دهد. برنامه های تحصیلی مقطع کاردانی دو ساله بوده و برای دریافت مدارک لیسانس باید دوره چهار ساله کاردانی و کارشناسی را در کشور ترکیه به اتمام برسانید.

در نظر داشته باشید برخی رشته ها در کشور ترکیه از جمله پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی پذیرش آسان تری نسبت به دانشگاه های داخل کشور دارد و پس از ورود باید هزینه تحصیل سالیانه را پرداخت نمایید.

برای تحصیل بین المللی در کشور ترکیه باید مدارک دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی خود را به دانشگاه های بین المللی کشور ترکیه ارائه نموده و ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت کنید.

ویزای تحصیلی ترکیه مقطع کارشناسی ارشد

بسیاری از ایرانیان پس از اتمام دوره کارشناسی برای تحصیل در دوره ارشد به ترکیه سفر می کنند. دوره کارشناسی ارشد در کشور ترکیه دو ساله بوده و باید پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، پایان نامه مربوط به رشته مد نظر خود را ارائه نمایند. هزینه تحصیل سالانه برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از کارشناسی بوده و برخی دانشگاه ها با ارائه مدارک آیلتس و سایر مدارک زبان بین المللی، دانشجو پذیرش می کنند.

در نظر داشته باشید که روش های مختلفی برای تحصیل در کشور ترکیه وجود دارد که می توانید با مصاحبه دانشگاه های دولتی نیز اقامت تحصیلی دریافت نمایید.

ویزای تحصیلی ترکیه مقطع دکتری

برای پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه های ترکیه باید رزومه مناسب ارائه نمایید. ارائه مدارک زبان بین المللی، پروپوزال تایید شده، ارائه مقاله و غیره از جمله موارد ضروری در پذیرش دانشجویان و دکتری محسوب می شود. برای ارائه اطلاعات بیشتر و جزئیات ویزای تحصیلی ترکیه با کارشناسان و متخصصان حوزه مهاجرت سایت کارمونیا در ارتباط باشید.

ویزای تحصیلی ترکیه به چه معنا است؟

ویزای تحصیلی مربوط به کشور ترکیه به این معنا است که کشور ترکیه به شخص مورد نظر که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارد اجازه اقامت و تحصیل در این کشور را بدهد که یکی از شرایط اقامت ترکیه در سال 2022، اقامت تحصیلی می باشد. اقامت تحصیلی معمولا دارای تاریخی در حدود دوره تحصیلی مورد نظر است و پس از طی شدن مدت زمان تعیین شده باید مجددا برای تمدید دوره اقدام کرد.

تحصیل در دانشگاه ترکیه

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه چیست؟

اگر می خواهید این ویزا را بگیرید، باید بدانید که مراحل اخذ آن چیست. اول باید اطمینان حاصل کنید که می خواهید ترکیه را برای تحصیل انتخاب کنید؛ سپس باید از کنسولگری جمهوری ترکیه در کشور خود ویزا را دریافت کنید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه زمان زیادی می‌ برد. پس باید به محض اینکه نامه پذیرش برای ویزای تحصیلی کشور ترکیه را گرفتید، اقدام کنید. بعد از اینکه در دانشگاه مد نظر خود در کشور ترکیه پذیرش گرفتید، کاری که باید انجام دهید، این است که به راحتی اقدام به دریافت ویزای تحصیلی در این کشور کنید که باید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید.

سپس یک قرار ملاقات شخصی در سفارت ترکیه در کشور مورد نظر برای خودتان رزرو می کنید.

حدودا ۱۰ روز بعد از اینکه وارد ترکیه می‌ شوید، بدون توجه به اینکه از کدام کشور آمده اید و چه وضعیتی دارید، باید ثبت نام برای تحصیل را انجام دهید و مجوز اقامت را از اداره مهاجرت استانبول بگیرید.

شما می توانید تمامی این مراحل را زیر نظر افراد متخصص و مشاور در سایت ما با عنوان کارمونیا به انجام برسانید.

برای اینکه بتوان ویزای تحصیلی در این کشور را دریافت کرد، لازم است تا در ابتدا از سوی مرکز آموزشی و یا یکی از دانشگاه های ترکیه پذیرش دریافت نمود.آنگاه می توان برای دریافت ویزا اقدام کرد که در این خصوص باید مراحل اداری آن طی شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه:

مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی در این کشور باید در اختیار داشته باشید، از قبیل زیر هستند:

  • مدارک تحصیلی مربوط به دوره دیپلم و یا لیسانس
  • ریز نمرات دوره تحصیلی
  • ارائه پاسپورت و مدارک هویتی مربوطه
  • ارائه رزومه تحصیلی شخص و مدارک مربوط به انجام پژوهش های علمی و فنی
  • نامه قبولی مربوط به آزمون ورودی در دانشگاه مورد نظر
  • پرینت حساب مربوط به تمکن مالی
  • توصیه نامه از دانشگاه و یا مدرسه مربوطه

تمامی این مدارک باید برای شروع فعالیت تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی در این کشور تهیه شوند و اداره مربوطه ارائه داده شوند.

مزایای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه چیست؟

دریافت این ویزا برای اشخاص دارای مزیت های بسیار زیادی است که مهم ترین مزایای آن را می توان از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • دریافت اجازه زندگی در کشور ترکیه از سوی دولت آن
  • زندگی در این کشور به صورت قانونی
  • تحصیل کردن در دانشگاه ها و مراکز آموزشی بسیار معروف این کشور
  • مسلط شدن بر زبان ترکی
  • برخوردار بودن از شغل در کنار تحصیل در این کشور
  • افزایش شانس استخدام شدن در مشاغل مربوط به دوره تحصیلی پس از پایان دوره
  • امکا دریافت اقامت کشور ترکیه
  • قرار گرفتن تحت پوشش بیمه درمانی
  • و…

با وجود این مزایا بسیاری از افراد برای مهاجرت به کشور های دیگر اقامت تحصیلی در ترکیه را انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت آمریکا

 

هزینه ویزای تحصیلی کشور ترکیه چقدر است؟

هزینه ویزای تحصیلی ترکیه برای دانشجویانی که تمایل دارند در موسسات آموزش عالی در این کشور تحصیل کنند، باید از قبل برآورد شود. در حقیقت قبل از اینکه شما وارد این کشور شوید، ویزای دانش آموزی می‌ دهند.

نماینده بین المللی جمهوری ترکیه در کشور تابعیت دانشجو که مجوز اقامت در آن را دارد، ویزای تحصیلی را برای شما صادر می‌ کند.

اتباع خارجی برای این ویزا درخواست می‌ کنند و یک نامه پذیرش از دانشگاه به نماینده خارجی در ترکیه ارسال می شود و ویزای تحصیلی داخل پاسپورت دانشجویی وارد شده و ثبت می گردد.

هزینه ویزای تحصیلی ترکیه موارد مختلفی را شامل می شود؛ مثلاً هزینه های بیمه مسافرتی حدوداً ۳۰ هزار لیر ترکیه، هزینه پذیرش درخواست ویزای فرد متقاضی و هزینه گرفتن وقت از سفارت معادل با ۷۶۰ لیر ترکیه و هزینه مربوط به تمکن مالی بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است که باید به طور کامل مشخص شده و پرداخت شود تا شما بتوانید موفق به اخذ ویزای تحصیلی بشوید.

البته این که در چه مرحله ای باید این هزینه‌ ها را پرداخت کنید و با توجه به شرایطی که دارید و باید چقدر تمکن مالی داشته باشید، برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود که مشاورین سایت ما در کارمونیا شما را به طور دقیق راهنمایی می کنند.

هزینه های مربوط ب دریافت ویزای تحصیلی را می توان به دو دسته تقسیم کرد. زیرا هزینه ها در این زمینه به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم هستند.

به عنوان مثال: هزینه هایی که برای آماده سازی مدارک موردنیاز و ترجمه آنها صرف می شود، در گروه هزینه های غیر مستقیم هستند و هزینه هایی که باید به اداره در خصوص بررسی پرونده و … اعطا گردد، از هزینه های مستقیم در این راستا به حساب می آیند.

لازم به ذکر است که هزینه دریافت ویزای تحصیلی ترکیه با هزینه دریافت سایر انواع ویزاها متفاوت است و متقاضیان باید به این مساله توجه داشته باشند.

سخن پایانی مجموعه کارمونیا:

ویزای تحصیلی ترکیه مطلبی بود که آن را تحت بررسی قرار دادیم تا به این شکل دانش شما هموطنان عزیز را در این زمینه افزایش دهیم.

چنانچه برای طی کردن مراحل مورد نیاز در خصوص اخذ ویزای این کشور به کمک نیاز دارید، از مجموعه کارمونیا همکاری دریافت کنید تا در مدت زمان کوتاه تر و به شکل بهتری بتوانید مراحل دریافت ویزا را طی کنید. پس در این خصوص با ما در کارمونیا در تماس باشید.

ویزای تحصیلی ترکیه جزو ویزاهای معتبر شناخته می شود و در نتیجه خیلی از افراد تصمیم می گیرند که اقدام به دریافت این ویزا کنند‌. ما در این مقاله سعی کردیم که شرایط اساسی و لازم را برای اخذ این ویزا برایتان توضیح دادیم و راجع به هزینه ها، مدارک مورد نیاز و مراحل لازم برای گرفتن ویزا با شما صحبت کردیم. اطلاعات بیشتر را می توانید در سایت ما کارمونیا به دست بیاورید.

سوالات متداول

1.مزایای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه چیست؟

  • دریافت اجازه زندگی در کشور ترکیه از سوی دولت آن
  • زندگی در این کشور به صورت قانونی
  • تحصیل کردن در دانشگاه ها و مراکز آموزشی بسیار معروف این کشور
  • مسلط شدن بر زبان ترکی
  • برخوردار بودن از شغل در کنار تحصیل در این کشور
  • افزایش شانس استخدام شدن در مشاغل مربوط به دوره تحصیلی پس از پایان دوره
  • امکا دریافت اقامت کشور ترکیه
  • قرار گرفتن تحت پوشش بیمه درمانی

2.مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه چیست؟

برای اینکه بتوان ویزای تحصیلی در این کشور را دریافت کرد، لازم است تا در ابتدا از سوی مرکز آموزشی و یا یکی از دانشگاه های ترکیه پذیرش دریافت نمود.آنگاه می توان برای دریافت ویزا اقدام کرد که در این خصوص باید مراحل اداری آن طی شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *