نحوه مهاجرت به کانادا برای افغان ها وشرایط آن

بر اساس ناامن شدن شرایط زندگی در افغانستان و حضور گروه بی رحم طالبان اکثر مردم، این کشور را ترک کردند و به مهاجرت به کشور های دیگر روی آورند‌. بنابراین در خواست مهاجرت به کانادا برای افغان ها روز به روز افزایش یافت. علت انتخاب کانادا از سوی افغان ها به این موضوع بر می گردد که در این کشور با وجود شرایط خوب و امکانات زیاد امکان پیشرفت به خوبی فراهم است‌.

 

بیشتر بخوانید : مدارک موردنیاز برای وقت سفارت کانادا

 

 مرفه نشینان افغانستان با داشتن شرایط مالی مناسب با اخذ ویزا کانادا، به این کشور سفر کرده و اقامت می گیرند. در مقابل قشر بی بضائت برای فرار کردن از دست طالبان و تجربه یک زندگی عادی در کشور کانادا، پناهنده می شوند.

شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که پناهنده شدن چگونه و از طریق چه نهادی هایی صورت می گیرد؟ باید بگوییم افراد متقاضی برای پناهندگی باید به کمیساریای سازمان ملل عالی مراجعه کنند.

پس از مراجعه به این ارگان توضیحات و اطلاعات لازم در اختیار فرد قرار گرفته و انجام اقدامات اولیه برای پناهندگی میسر خواهد شد. در نهایت متقاضیان افغانی موظف اند تمامی شرایط خود را برای کارشناسان کمیساریای مطرح کنند.

 

بیشتر بخوانید : ویزای کانادا و انواع آن

 

در صورتی که با  در خواست پناهندگی آن ها  موافقت شود،  مجوز ورود به کانادا از سوی ارگان های ذیربطه صادر می گردد. برای درک بهتر و بیشتر موضوع مهاجرت به کانادا برای افغان ها به شما عزیزان توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید‌.

مهاجرت به کانادا برای افغان ها

 

روش های مهاجرت به کانادا برای افغان ها

 مهاجرت به کانادا برای افغان ها از شیوه ها متعددی امکان پذیر است. اما افراد باید در ابتدا هدف خود از مهاجرت را به طور دقیق مشخص کنند‌. در این قسمت برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این مقوله، روش های مهاجرت به کانادا برای افراد افغانی را شرح می دهیم.

مهاجرت تحصیلی

خیلی از افراد به خصوص افغانی ها تمام تلاش خود را می‌ کنند برای کسب تحصیلات عالی و رسیدن به درجات شغلی بسیار بالا به کانادا سفر کنند. برای همین اگر هدف آنها تحصیل و درس خواندن باشد باید شیوه مهاجرت تحصیلی را انتخاب کرده و پس از کسب اطلاعات در رابطه با این شیوه مدارک مورد نیاز را به ارگان و سازمان مربوطه تحویل دهند.

اخذ ویزا برای مهاجرت به کانادا برای افغان ها یک مقدار زمان بر بوده و شخص باید صبور باشد تا بتواند کارها را به درستی پیش ببرد.

مهاجرت کاری

افراد مختلف از ملیت های گوناگون با کسب اطلاعات کافی در رابطه با کانادا، شرایط اقتصادی و امکانات مختلف برای پیشرفت، از میان کشورها برای راه اندازی بیزینس و به دست آوردن شغل این کشور را انتخاب می کنند. قوانین و اصول مربوط به کشور کانادا این شرایط را برای افراد رقم می زند تا بتوانند با داشتن یک شغل مناسب نیازهای معیشتی خود را برطرف کنند.

 

بیشتر بخوانید : نحوه اقامت ترکیه از طریق کار

 

برای همین افرادی که در این کشور تحصیل کرده اند، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا شغلی به دست آورده و به گذراندن زندگی بپردازند. مهاجرت به کانادا برای افغان ها از طریق کار و راه اندازی بیزینس پیچیدگی خاصی ندارد و اشخاص می توانند با طی کردن یک سری مراحل معمول مشغول به کار شوند. دولت کانادا نه تنها این قشر از مردم را سرکوب نمی کند، بلکه آنها را مورد حمایت نیز قرار می دهد.

مهاجرت به واسطه رابطه خویشاوندی

افرادی که در کانادا اقامت دارند و سن آن ها به سن قانونی ۱۸ سال رسیده می توانند افرادی که شرایط و صلاحیت لازم برای اقامت در کانادا را دارند، تحت برنامه کلاس خانوادگی حمایت کرده تا این اشخاص بتوانند به این کشور ورود کنند.

تا در مرحله بعد با ارائه مدارک و پذیرفتن قوانین، اقامت دائم در کانادا را بگیرند. همچنین افرادی که مقیم این کشور هستند می توانند همسر و یکی از اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند و برای او اقامت بگیرند.

مهاجرت به کانادا برای افغان ها

 

 کلام آخر

همانگونه که مشاهده کردید ما در این مقاله به بررسی موضوع مهاجرت به کانادا برای افغان ها پرداختیم. این اشخاص با داشتن شرایط می توانند برای اخذ ویزا یا مهاجرت از طریق پناهندگی به ارگان مربوطه مراجعه کرده و در نهایت به کشور مدنظر سفر کنند. به شما توصیه می کنیم برای بررسی جزئیات این مقوله با کارشناسان سایت کارمونیا مشورت کنید تا بتوانید در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشید.

 

منبع  : www.canada.ca

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *