همه‌ چیز در رابطه با آداب و رسوم و فرهنگ مردم ترکیه

فرهنگ مردم ترکیه

برای هر شخصی در هر کجای دنیا یکسری آداب‌ورسوم برحسب قومیت و اصلیت وجود دارد که اشخاص باید نسبت به این آداب‌ورسوم احترام قائل شده و به آن پای‌بند باشند. این آداب و رسوم در بخش‌های مختلف دنیا متفاوت بوده، به‌عنوان مثال فرهنگ مردم ترکیه با فرهنگ مردم آمریکا کاملاً متفاوت است.

شاید از یکسری بخش‌ها مشابهتی وجود داشته باشد اما این دو فرهنگ کاملاً یکسان نیستند. خیلی از افراد نسبت‌ به فرهنگ‌های مختلف آشنایی ندارند و عواملی که بر روی آن تاثیر می‌گذارد، نیز نمی‌شناسند.

 کشور ترکیه با توجه به همسایگی با کشورهای اروپایی تاثیر بسیار زیادی از این کشورها گرفته، در نتیجه مردم ترکیه افرادی خون‌گرم و خانواده‌دوست هستند. این افراد آشنا شدن با اشخاص جدید را بسیار دوست دارند و صحبت کردن با افراد جدید حس و حال خوبی به آن ها می‌بخشد.

ترک‌ها نسبت به تاریخ، قوم و فرهنگ کشورشان بسیار ارادت داشته و صحبت کردن در رابطه با این موارد سبب خشنودیشان می‌شود. پس اگر می‌خواهید با یک شخص با اصالت ترک گپ و صحبت دوستانه‌ ای داشته باشید، بحث را با تاریخ کهن و قوم ترکی آغاز کنید.

برای این‌که شما کامل‌تر و بیشتر با فرهنگ مردم ترکیه آشنا شوید، در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم. پس برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم همراه ما باشید.

در ضمن شما میتوانید برای خرید ملک در ترکیه با کارشناسان ما در کارمونیا تماس حاصل نمایید.

معرفی انواع آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم ترکیه به تفکیک

قطعا می‌دانید برای مردم در هر ملیت و قومی پای‌بند بودن به قانون و آداب‌ورسوم حرف اول را می‌زند. یعنی کسی که در میان آن قوم زندگی می‌کند موظف است به تمام آداب و رسوم‌های تثبیت‌شده احترام بگذارد.

این مسئله فرهنگ مردم ترکیه را نیز دربر گرفته و این کشور یکسری آداب‌ورسوم خاص دارد که تمامی افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند باید آن را انجام دهند. برای این‌که شما بتوانید به‌طور کامل با این آداب و رسومی آشنا شوید، در این قسمت به‌صورت تفکیک‌شده به بررسی هر یک می‌پردازیم.

 

بیشتر بخوانید : اقامت ترکیه از طریق کار

 

چگونگی خوشامدگویی در ترکیه

 

 افرادی که به ترکیه سفر کرده‌اند قطعا به رستوران‌های سنتی نیز رفته‌اند. در این رستوران کارکنان با عبارات  Hos Geldiniz خوشامد می‌گویند. افراد نیز در جواب به این خوشامدگویی از عبارت Hos bulduk استفاده می‌کنند. این‌گونه پاسخ دادن یک جواب و احترام برای خوشامدگویی این افراد بوده، اما اگر در آن لحظه فراموش شود هیچ ایرادی ندارد.

چون مردم ترکیه می‌دانند افرادی که به این مکان می‌آیند اکثراً ترکی نبوده و نمی‌توانند صحبت آن‌ها را متوجه شوند و به آن پاسخ دهند. در این کشور افراد مختلف و بافرهنگی زندگی می‌کنند که برای انسان‌ها در هر طبقه‌ای ارزش قائل هستند.

 

فرهنگ مردم ترکیه

 

 

بررسی جایگاه مرد و زن در فرهنگ مردم ترکیه

فرهنگ ترکیه بیان می‌کند مرد ریاست خانواده را برعهده داشته و براساس قانون زن باید از نام خانوادگی شوهر استفاده کرده و از او پیروی کند. داشتن چند همسر در ترکیه غیرقانونی بوده و ازدواج باید به‌طور کاملاً رسمی ثبت شود.

خانم‌ها به‌عنوان دورهمی‌های دوستانه، می‌توانند در آخر هفته به گردش، تئاتر و سینما بروند. اما نباید این تفریح آن‌ها از محدوده سنت و فرهنگشان خارج شود. در این کشور بانوان حق رفتن به قهوه‌خانه‌ها را نداشته و تنها می‌توانند به همراه خانواده به کافه و باغ‌های سرو چایی بروند.

 

هدیه دادن، دعوت شدن و مهمانی رفتن در ترکیه چه آدابی دارد؟

دیدوبازدید و مهمانی رفتن در میان مردم ترکیه بسیار زیاد بوده و حتی افراد از یکدیگر برای صرف صبحانه یا حتی چای معمولی دعوت می‌کنند. برخلاف کشورهای اروپایی ورود با کفش به خانه جایز نیست و به مهمان پیش از ورود دمپایی داده می‌شود‌.

مردم ترکیه براساس رسم و عادت بشقاب‌های خیلی بزرگ با حجم زیادی از غذا را برای مهمان تدارک می‌بینند و عذری زا برای نخوردن غذا نمی‌پذیرند. پس مطمئن شوید با شکمی کاملاً گرسنه به مهمانی منزل ترک‌ها می روید. بعد از صرف غذا این افراد به وسیله آجیل، قهوه ترک، چای و میوه از مهمان هایشان پذیرایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین مناطق در ترکیه

 

کلام آخر

همان‌طور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به بررسی فرهنگ مردم ترکیه پرداختیم و چند مورد از آداب و رسوم آن‌ها را بیان کردیم. برای این‌که به نسبت این کشور و دیگر فرهنگ آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می‌کنیم به سایت  کارمونیا مراجعه کرده و با کارشناسان این سایت معتبر در ارتباط باشید. این افراد برحسب علم و آگاهی کافی می‌توانند، راهنمای خوبی برای شما باشند.

 

منبع : www.studyinturkey.gov.tr

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *