ثبت برند در ترکیه + مدارک و مزایای ثبت برند در ترکیه✔️

ثبت برند در ترکیه

ثبت برند در ترکیه چگونه انجام می شود؟ و چه مزایایی برای شما دارد؟ هزینه ثبت علامت تجاری در ترکیه چقدر است؟ چرا ثبت علامت تجاری در این کشور اینقدر اهمیت دارد و چه عاملی باعث شده ثبت برند در ترکیه متقاضیان زیادی در بین هموطنان ما داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ تمام این سوالات و سوالات مهم دیگر را ببینید.

برای خرید ملک در ترکیه لطفا با کارشناسان ما در سایت کارمونیا، ارتباط برقرار کنید.

دلایل ثبت گسترده علائم تجاری در ترکیه در بین ایرانیان به شرح زیر است:

  • یکی از ویژگی هایی که ترکیه را به یکی از مهم ترین مقاصد تجاری تبدیل کرده است موقعیت جغرافیایی آن است.
  • همانطور که می دانید ترکیه با ایران مرز مشترک دارد و فرهنگ و آداب و رسوم مشترکی با کشور ما دارد و ایرانی ها به دلایل مختلف این کشور را برای مقاصد تجاری و مهاجرتی خود انتخاب می کنند.
  • از جمله دلایلی که ترکیه از توسعه اقتصادی خوبی برخوردار است، می توان به پیوند سه بازار بزرگ جهانی در آسیا، اروپا و خاورمیانه و ارتباط مطمئن و خوبی برای تجار و بازرگانان بین المللی اشاره کرد.
  • همچنین اقتصاد این کشور بر پایه گردشگری است و در زمینه پوشاک، صنعت و کشاورزی پیشرفت زیادی داشته است.
  • می توان گفت این موارد از جمله دلایلی است که بسیاری از ایرانیان تمایل زیادی به سرمایه گذاری در این کشور برای فعالیت اقتصادی و ایجاد کسب و کار خود نشان می دهند.

شرایط ثبت برند در ترکیه

یکی از شرایط ثبت برند در ترکیه این است که ابتدا علامت تجاری مورد نظر خود را در کشور خود ثبت کنید و پس از این مرحله مهم است که بتوانید علامت تجاری خود را در ترکیه نیز ثبت کنید (یعنی مانند یک بین المللی علامت تجاری ثبت شده است). برای اخذ ویزای ترکیه لطفا کلیک کنید.

از دیگر شرایط ثبت علامت تجاری در ترکیه می توان به ثبت علامت تجاری از طریق موسسه ثبت اختراع ترکیه اشاره کرد در این روش نیازی به ثبت علامت تجاری مورد نظر در ایران نیست و متقاضی از همان ابتدا اقدام به ثبت علامت تجاری در ترکیه می کند.

 

از دیگر سوالات مطرح شده، چه افرادی می توانند برای ثبت برند اقدام کنند؟

موسسات تجاری یا صنعتی، اشخاص حقیقی و حقوقی مقیم ترکیه و همچنین افرادی که بر اساس موافقتنامه پاریس یا موافقتنامه تاسیس سازمان تجارت جهانی دارای حقوق هستند، می توانند علائم تجاری خود را در این کشور ثبت و از آنها محافظت کنند همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی، اتباع کشورهایی که دارای توافقنامه حقوقی برای حمایت از شهروندان ترکیه هستند، می توانند برای ثبت علامت تجاری خود از حمایت این قوانین بهره مند شوند. برای اخذ شهروندی ترکیه، لطفا کلیک کنید.

ثبت برند در ترکیه

 

مدارک ثبت برند 

برای ثبت برند در ترکیه باید مدارک ثبت علامت تجاری خود در ایران را به همراه پاسپورت خود به ترکی ترجمه کنید همچنین برای درخواست ثبت علامت تجاری در ترکیه، باید از طریق اداره ثبت اختراع ترکیه نیز اقدام کنید البته لازم به ذکر است که انجام امور مربوط به ثبت علامت تجاری در ترکیه نیاز به اطلاعات تخصصی دارد و بهتر است در این امر از یک متخصص کمک بگیرید.

علامت تجاری که در ترکیه ثبت می کنید اگر مربوط به تولید باشد 15 سال و اگر مربوط به تولید نباشد 10 سال اعتبار دارد البته تمامی علائم تجاری ثبت شده در ترکیه قابل تمدید هستند.

نکته مهم در ثبت علامت تجاری در ترکیه استفاده از آن در 5 سال اول است و طبق قوانین ترکیه، اگر در ترکیه علامت تجاری خود را ثبت کنید و در 5 سال اول ثبت نام خود از علامت تجاری خود استفاده نکنید، اعتبار شما به طور خودکار از بین می رود و باید از ابتدا علامت تجاری خود را در ترکیه ثبت کنید.

بیشتر بخوانید :  نحوه اقامت ترکیه از طریق کار

 

مزایای ثبت علامت تجاری

اولین مزیت ثبت برند در ترکیه ویژگی بین المللی آن تحت عنوان ثبت در مادرید است که می تواند بزرگترین گام برای بین المللی شدن کسب و کار شما باشد همچنین قوانین ثبت ترکیه نیز توسط توافقنامه پاریس و برن کنترل می شود که باعث می شود کلیه حقوق معنوی علامت تجاری شما در کشورهای تحت پوشش این قرارداد محافظت شود.

ثبت علامت تجاری در ترکیه به این روش باعث می شود که محصولات و علامت تجاری شما در کشورهای عضو کنوانسیون پاریس، برن و مادرید مورد سوء استفاده قرار نگیرد و محصولات مشابه شما تولید نشود.

هر علامت تجاری که در ایران ثبت کرده اید در مادرید ترکیه نیز قابل ثبت است و در نهایت می توانید برای ثبت علامت تجاری خود در ترکیه با کارشناسان ما در ترکیه تماس بگیرید.

 

منبع : igerent.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *