اخذ ویزای ترکیه + شرایط، مراحل و مدارک اخذ ویزا

اخذ ویززای ترکیه

امروزه کشور ترکیه مقصد بسیاری از ایرانیان بوده و با توجه به سهولت اخذ ویزا و شهروندی ترکیه بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند، این کشور را به عنوان کشور مقصد انتخاب می کنند. اخذ ویزای ترکیه چالش های خود را داشته که باید در صورت مهاجرت در نظر داشته باشید. در ادامه به روش های آسان اخذ ویزای ترکیه می پردازیم.

سفر و اقامت بدون ویزا به ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهای است که برای ورود به آن نیازی به اخذ ویزا ندارید و با پاسپورت خود می توانید حداکثر سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

در نظر داشته باشید که هنگام سفر بدون ویزا سه ماهه دارای بیمه و خدمات بهداشتی و دولتی نبوده و شما صرفاً به عنوان یک مسافر در این کشور اقامت خواهید داشت. در نتیجه حق اشتغال و موارد مشابه را نخواهید داشت. برای اینکه بتوانید از خدمات اقامتی و اشتغال در کشور ترکیه استفاده کنید، باید اقدام به اخذ ویزا یک ساله یا بلند مدت نمایید.

 

 

اخذ ویزای ترکیه

 

ویزا کار در ترکیه

اشتغال و درآمد بیشتر از دلایل مهم مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور از جمله اخذ اقامت ترکیه بوده برای دریافت مجوز های کار باید ویزای کار مناسبی داشته باشید. مراحل اخذ ویزای کار ترکیه بین دو طرف کارفرما و کارمند انجام شده و می ‌توانید از روش ‌های جاب آفر ترکیه استفاده نمایید.

پس از دریافت جاب آفر ترکیه به سفارت یا نزدیک ترین کنسولگری ترکیه در محل اقامت خود مراجعه کرده و شما برای وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه درخواست خود را ارسال می کنید تا به عنوان یک مهاجر مقیم در ترکیه حق اشتغال داشته باشید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای ترکیه

در قدم اول ارائه پاسپورت با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار الزامی بود در ادامه مدارک مربوط به رزرو هتل یا محل اقامت خود را ارسال می کنید. داشتن بلیط رفت و برگشت و اثبات تمکن مالی نیز ضروری خواهد بود.

در ادامه برای دریافت اقامت بلند مدت باید یکی از روش های سرمایه گذاری مانند تحصیل، اشتغال و غیره را انتخاب کرده و با توجه به شرایط و رزومه خود امکان اقامت در خاک این کشور را داشته باشید.

 برای اطلاع از روش های سرمایه گذاری در کشور ترکیه، دریافت پاسپورت و ویزای دائم این کشور با کارشناسان مجموعه مهاجرتی کارمانیا در ارتباط باشید.

 

هزینه دریافت و اخذ ویزای ترکیه

ویزای ترکیه به دو نوع الکترونیکی یا لیبل دار بوده که بر روی پاسپورت فرد متقاضی چسبانده می شود ویزای الکترونیکی هزینه بین ۱۴ الی ۷۱ یورو داشته و اگر قصد دریافت ویزا های لیبل دار را دارید باید ۵۵ الی ۱۸۰ یورو هزینه نمایید. در نظر داشته باشید این هزینه برای اتباع کشور های مختلف متفاوت بوده و برای دریافت جدید ترین هزینه های اقامت، خرید خانه، خرید ملک در ترکیه و غیره با کارشناسان و متخصصان شرکت کارمونیا در ارتباط باشید.

ایرانیان به دلیل عدم نیاز به دریافت ویزای توریستی می توانند به شکل کاملا رایگان در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. از این رو بسیاری از افراد از این فرصت استفاده کرده و سعی می کنند از این روش برای جستجوی فعالیت و کار مناسب خود استفاده نمایند. شما نیز می ‌توانید قبل از سفر به کشور ترکیه چالش های سفر را مشاهده کرده و در صورت تمایل برای اقامت اقدام نمایید.

آیا می دانید ویزا چیست؟ ایا قصد دارید که برای اخذ ویزای ترکیه اقدام کنید؟ آیا از مزایای اخذ ویزای ترکیه مطلع هستید؟ آیا انواع ویزای ترکیه را می شناسید؟ توصیه می کنیم که اندکی از وقت با ارزش خود را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید، تا پاسخ این پرسش ها را دریافت کنید.

کسب اطلاع از شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای ترکیه مطلبی است که بسیاری از هموطنان ما قصد دارند که از آن مطلع شوند زیرا امروزه تعداد بسیار زیادی از هموطنان ما قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند و بر اساس اهداف مختلفی وارد این کشور می شوند تا سال های آتی زندگی خود را در این کشور سپری کنند.

دریافت ویزای ترکیه به چه معناست؟

اخذ ویزای ترکیه در واقع به دریافت مجوزی گفته می شود که از سوی کشور ترکیه به کسانی که به این کشور مهاجرت کرده اند، در صورت شرایط خاصی اعطا می شود و کسانی که ویزای ترکیه را در اختیار داشته باشند امکان اقامت در این کشور به مدت مشخصی را خواهند داشت که میزان اقامت دریافت شده به نوع ویزای هر کسی بستگی دارد. که ما در این وب سایت شرایط اقامت ترکیه 2022 را نیز برای شما عزیزان به طور مختصر و مفید شرح داده ایم.

به صورت کلی دریافت ویزا برای اقامت هر کشور دیگری نیز لازم است و برای مهاجرت و اقامت در هر کشوری باید ویزای مربوط به آن کشور را دریافت کرد.

ویزای ترکیه

انواع ویزای ترکیه:

انواع ویزای ترکیه که هموطنان ما و مردم سایر کشور ها برای اقامت در ترکیه می توانند آن را دریافت کنند، از قبیل زیر می باشند:

ویزای توریستی

تجاری

رسمی

دانشجویی

ویزای کاری و … می باشد.

لازم به ذکر است که شرایط دریافت هر یک از انواع ویزاهای ذکر شده در بخش فوق با هم متفاوت هستند.

شرایط و مراحل اخذ ویزای ترکیه:

در خصوص  اخذ ویزای ترکیه لازم است تا هموطنان عزیز در ابتدا تعیین کنند که چه نوع ویزایی می خواهند دریافت نمایند و باید نوع ویزا را بر اساس شرایط خود تعیین کنند. به عنوان مثال: اگر قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند باید ویزای تحصیلی دریافت کنند و یا اگر قصد تفریح و گردش در این کشور را دارند، باید ویزا از نوع توریستی برای خود اخذ نمایند.

پس از اینکه نوع ویزای مورد نظر انتخاب شد باید از سوی مراکزی مانند: مجموعه کارمونیا بررسی کرد که آیا شرایط شخص برای دریافت این نوع ویزا مناسب است و یا خیر که مجموعه کارمونیا در این زمینه می تواند به میزان زیادی به شما عزیزان کمک کند.

پس از مرحله فوق باید در مدت زمان مناسب برای دریافت ویزا اقدام کرد که بهترین زمان در این خصوص 30 الی 60 روز پس از سفر به کشور ترکیه است که باید بعد از این مدت زمان درخواست خود را به نزدیک ترین کنسولگری و یا سفارت ارائه دهید.

با انجام این کار سفارت مورد نظر تعیین می کند که بر اساس نوع ویزای مورد نظر شما باید چه مدارکی تهیه شوند و به سفارت ارائه داده شوند تا امکان دریافت ویزا وجود داشته باشد.

در نهایت باید مدارک درخواست شده از سوی سفارت را تهیه و اماده کنید و در روز مصاحبه آنها را به سفارت ارائه دهید و منتظر بمانید تا نتیجه صدور ویزا برای شما از سوی سفارت اعلام شود.

مزایای اخذ ویزای ترکیه:

از بارز ترین مزیت های دریافت ویزای ترکیه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دریافت اقامت کشور ترکیه و زندگی کردن در این کشور به مدت مشخص شده
  • امکان راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد در این کشور
  • ادامه تحصیل و انجام فعالیت های اجتماعی و تجاری مورد نظر
  • دریافت شهروندی این کشور و برخوردار شدن از مزیت های دریافت شهروندی ترکیه
  • سهولت مهاجرت به کشور های دیگر
  • مهاجرت و زندگی در کشور ترکیه به صورت قانونی و بدون بروز هیچ گونه مشکل
  • سرمایه گذاری در کشور ترکیه
  • خرید ملک در این کشور با دریافت ویزا
  • و…

کلام پایانی

اخذ ویزای ترکیه را برای شما عزیزان تحت بررسی قرار  دادیم تا چنانچه مایل به مهاجرت در کشور ترکیه هستید،

از این که چه کارهایی باید انجام دهید و چگونه ویزای این کشور را دریافت کنید، مطلع باشید.

در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیاز دارید، حتما با مجموعه کارمونیا در ارتباط باشید. شما عزیزان می توانید مراحل دریافت ویزای ترکیه را از طریق این مجموعه نیز پیگیری کنید.

 

سوالات متداول

1.مدارک لازم برای اخذ ویزای ترکیه چیست؟

در قدم اول ارائه پاسپورت با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار، در ادامه مدارک مربوط به رزرو هتل یا محل اقامت خود را ارسال می کنید. داشتن بلیط رفت و برگشت و اثبات تمکن مالی نیز ضروری خواهد بود.در ادامه برای دریافت اقامت بلند مدت باید یکی از روش های سرمایه گذاری مانند تحصیل، اشتغال و غیره را انتخاب کنید.

2.از مزایای اخذ ویزای ترکیه کدام است؟

  • دریافت اقامت کشور ترکیه و زندگی کردن در این کشور به مدت مشخص شده
  • امکان راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد در این کشور
  • ادامه تحصیل و انجام فعالیت های اجتماعی و تجاری مورد نظر
  • دریافت شهروندی این کشور و برخوردار شدن از مزیت های دریافت شهروندی ترکیه
  • سهولت مهاجرت به کشور های دیگر
  • مهاجرت و زندگی در کشور ترکیه به صورت قانونی و بدون بروز هیچ گونه مشکل
  • سرمایه گذاری در کشور ترکیه
  • خرید ملک در این کشور با دریافت ویزا

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *