شرایط اخذ ویزای آمریکا| قیمت انواع ویزای آمریکا

اخذ ویزای آمریکا

اخذ ویزای آمریکا چقدر امکان پذیر است؟ آمریکا یکی از کشورهای مهاجرپذیری است که افراد زیادی رویای مهاجرت به این کشور را در سر دارند؛ اما به دلیل قطع روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا، اخذ ویزای آمریکا بسیار پیچیده شده است.

کشور آمریکا با توجه به خدمات ارائه شده برای مهاجران، مقصد بسیاری از دانشجویان و پزشکان در جهان است. برای اطلاع از جدید اخبار روز اخذ ویزا آمکریا با ما همراه باشید.

اگر قصد سفر یا مهاجرت به کشور های پیشرفته جهان را دارید، باید اقدام به اخذ ویزای کشور مقصد نمایید. برخی از کشورهای پیشرفته در کشور ایران به دلیل اختلاف ها ایجاد شده دارای سفارت نبوده و باید از طریق کشور ثالث مانند ارمنستان، ترکیه، امارات متحده عربی و غیر اقدام به اخذ ویزای آمریکا نمایید.

ویزا پس از دریافت بر روی پاسپورت چسبانده شده و مدت زمان معینی برای اقامت در نظر گرفته می شود. در ادامه به روش‌ های اقامت در آمریکا و اخذ ویزای این کشور می پردازیم.

آمریکا یک کشور پرطرفدار است و خیلی ها آرزوی این را دارند که بتوانند در این کشور تحصیلات داشته باشند یا حتی در آنجا شغلی پیدا کنند و برای همیشه در این کشور بمانند. شما برای وارد شدن به آمریکا نیازمند اخذ ویزای آمریکا هستید. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به این ویزا با شما صحبت کنیم و اطلاعات دقیقی را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر قصد انجام این کار را دارید، بدانید که چگونه باید این کار را بکنید.

شاید در اولین حالت تصور کنید که اخذ ویزای آمریکا کاری محال یا دشوار است! اما خبر خوب این است که دریافت ویزای آمریکا تنها نیاز به طی مراحل قانونی دارد و غیر ممکن نیست.

در مجموع امریکا دو نوع ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی دارد که در ادامه در کارمونیا به توضیح این موارد میپردازیم؛ به دلیل تنوع ویزاها، روش های اخذ ویزای آمریکا نسبت به دیگر کشورها بسیار زیاد تر است. در این مقاله در ابتدا به توضیح چیستی و چگونگی اخذ ویزای آمریکا میپردازیم و سپس روش هایی که ایرانیان می‌توانند استفاده کنند را بررسی می‌کنیم.

ویزای آمریکا چیست؟

شما برای ورود به هر کشوری نیاز به اخذ ویزا دارید و برای ورود به آمریکا نیاز به اخذ ویزای آمریکا، ویزا در واقع مدت زمان و نوع اقامت شما در آن کشور را تعیین می ‌کند و کشور آمریکا نیز یک سیاست بسیار باز برای پذیرش مهاجران دارد، مهاجران می‌ توانند از طرق مختلفی ویزای آمریکا را دریافت کنند و به نظر می‌ رسد که هیچ کشور دیگری تا این اندازه شرایط را آزادانه نگیرد.

و اگر تا کنون می اندیشید که نمی‌ توانید به هیچ وجه ویزای آمریکا را دریافت کنید در ادامه توضيحات را مطالعه کنید.

چه کسانی نیاز به اخذ ویزای آمریکا دارند؟

این سوال که چه کسانی نیاز به دریافت ویزا دارند پاسخ ساده ای ندارد و چندان مشخص نیست، چیزی که قطعیت دارد محدودیت ایرانیان در دریافت ویزا است زیرا اتباع بسیاری از کشور ها و ممالک به سادگی می‌ توانند بدون ویزا وارد خاک آمریکا شوند اما تحت شرایطی ممکن است آنها نیز نیاز به ویزا پیدا کنند.

با این حال اتباع کشور هایی همچون ایران با هر هدفی که قصد مهاجرت داشته و آمریکا را به عنوان مقصد نهایی و کشور هدف خود انتخاب کرده اند باید ویزا دریافت کنند و بدون ویزا جهت اموری مانند کار، تحصیل، زندگی و … نمی ‌توانند به آمریکا سفر کرده و زندگی کنند.

آمریکا چند نوع ویزا دارد؟

برای اخذ ویزای آمریکا شما باید انواع آن را بشناسید که این ویزاها شامل موارد زیر است:

  • ویزای تنوع نژادی آمریکا که به آن لاتاری می‌گویند و به شدت پرطرفدار است.
  • ویزای تحصیلی.
  • ویزای توریستی.
  • ویزای کار.
  • ویزای بازدیدکننده مبادله‌ای.
  • ویزا برای افراد با توانایی های فوق العاده.
  • ویزا برای کارمندان مذهبی.
  • ویزای قربانیان جرم و قاچاق انسان.
  • ویزای ترانزیت و خدمه.
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای نامزد و همسر.
  • ویزای نسبی و خانوادگی و حمایت مالی.

انواع ویزا برای مهاجرت به کشور آمریکا

در کشور آمریکا برای افراد مختلف با شرایط سنی و تحصیلات ویزا وجود داشته و کافی است شما ویزای مناسب خود را جستجو کرده و برای انجام مراحل اداری و مصاحبه حضوری به یکی از از سفارت های این کشور در کشور ثالث مراجعه نمایید. در قدم اول باید ویزای مناسب را پیدا نمایید. در قدم دوم درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین به سفارت مورد نظر ارسال نمایید.

در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد با برنده شدن در لاتاری می توانند اقدام به مهاجرت به کشور آمریکا را نمایند. در فرم درخواست ویزا باید نوع ویزا را قید نمایید. پس از ارسال وقت سفارت گرفته و برای انجام مصاحبه حضوری به سفارت آمریکا مراجعه می ‌کیند.

در نظر داشته باشید برخی از مصاحبه ها به صورت آنلاین انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد. برای دریافت راهنمایی و تسریع دریافت ویزا با کارشناسان شرکت کارمونیا در ارتباط باشید.

اخذ ویزای آمریکا

اخذ ویزای آمریکا با تحصیلات آکادمیک

کشور آمریکا یکی از کشور های محبوب در جهان بوده که سالانه دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل به این کشور مراجعه و مهاجرت می کند. موفقیت های علمی در آمریکا نسبت به کشور های دیگر با توجه به رتبه های این کشور سبب محبوبیت دانشگاه‌ های آمریکا شده است.

در زمان انتخاب دانشگاه باید نوع تخصص خود را مشخص کرده و با توجه به هزینه های تحصیل و اقامت دانشگاه محبوب را انتخاب کنید و رزومه تحصیلی خود را به استاد مربوطه ارسال نمایید.

تفاوت ویزا مهاجرتی و غیر مهاجرتی

اصلی ترین تفاوت ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی، مدت زمان اقامت در ایالات متحده آمریکا است. ویزا های غیر مهاجرتی برای اقامت های کوتاه مدت، دیدار خانواده و غیره مناسب است و پس از اتمام زمان اقامت خود باید از این کشور خارج شوید. در صورتی که ویزا های مهاجرتی با نام گرین کارت شناخته شده و تا مدت زمان معین بلند مدت می توانیم در خاک آمریکا اقامت داشته باشید.

ویزا مطالعاتی چیست؟

اگر قصد اقامت در کشور آمریکا را دارید، می توانید از روش ویزای مطالعاتی برای اقامت استفاده نمایید. افراد سرشناس مانند اساتید دانشگاه، دانشجویان دکترا، پزشکان و غیره می توانند برای تدریس و تحقیق اقدام به دریافت ویزای آمریکا را نمایند. برای اطلاع از روش های روز اخذ ویزای آمریکا به سایت کارمونیا مراجعه نمایید.

از زمانی که بایدن رئیس جمهور آمریکا شده است، مهاجرت به این کشور تا حدی بهتر شده است. ما در این مقاله شرح می دهیم که  از چه روش هایی می شود ویزای این کشور را اخذ کرد. برای اطلاعات بیشتر از وقت سفارت آمریکا، لطفا کلیک کنید.

 انواع اخذ ویزای آمریکا

 ایرانیان می توانند به چند روش برای ویزای آمریکا اقدام کنند:

  • ویزای خانوادگی
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای نخبگان
  • ویزای نیروی کار ماهر و متخصص
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای توریستی

 در ادامه هر یک از این ویزاها را شرح خواهیم داد.

 ویزای خانوادگی

 شهروندان آمریکا یا افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند می‌توانند برای خانواده ی خود ویزای خانوادگی درخواست بدهند. این افراد شامل فرزندان زیر ۲۱ سال، خواهر و برادر، همسر یا نامزد می شود. لازم به ذکر است که باید سن شما حداقل ۲۱ سال باشد و وضعیت شغلی ثابتی داشته باشید.

اگر واجد شرایط باشید باید به اداره مهاجرت آمریکا مراجعه کنید، درخواست خود را ثبت و فرم های مربوطه را تکمیل کنید. سپس، هر یک از اعضای خانواده که برای آنها درخواست ارسال شده است باید به سفارت آمریکا مراجعه کند و برای اخذ ویزای آمریکا پرونده اش را تکمیل کند.

 ویزای سرمایه گذاری

 اخذ ویزای آمریکا از طریق سرمایه گذاری یکی از مهم ترین راه های مهاجرت به این کشور است.

  افرادی که می خواهند از این راه سرمایه گذاری کنند باید حداقل یک میلیون و هشتصد هزار دلار سرمایه وارد این کشور کنند یا نهصد هزار دلار سرمایه در مناطق روستایی یا مناطقی که نرخ بیکاری در آن ها بالا است، سرمایه گذاری کنند. این مبلغ سرمایه گذاری باید دو سال باقی بماند و ده شغل برای شهروندان آمریکایی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید : دریافت ویزای کانادا

 ویزای نخبگان

 افرادی که در زمینه هایی مانند ورزشی، تحصیلی، هنری، علمی و… مهارت خارق العاده ای دارند و سوابق درخشانی در پرونده خود ثبت کرده اند و به نوعی  نخبه هستند، می‌توانند برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کرده و مدارک مرتبط را ارائه کنند.

اخذ ویزای آمریکا

ویزای نیروی کار متخصص و ماهر

 افرادی که در شغل و حرفه خود مدرک دانشگاهی مرتبط و حداقل ۵ سال سابقه کار دارند، نیروی کار متخصص محسوب می شوند و می توانند برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کنند.

همچنین افرادی که حرفه ای مرتبط با رشته تحصیلی خود و دو سال سابقه کار در آن زمینه دارند، نیروی کار ماهر محسوب می شوند و می توانند برای گرفتن ویزا  اقدام کنند. در هر دو حالت، اقامت دائم آمریکا را دریافت خواهند کرد.

اخذ ویزای آمریکا با ویزای تحصیلی

 اخذ ویزای آمریکا از طریق تحصیل یکی از ساده ترین راه ها برای مهاجرت این کشور است. متقاضی باید ابتدا در یکی از موسسات یا دانشگاه های معتبر پذیرفته شود و سپس برای گرفتن ویزا اقدام کند. برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه لطفا کلیک کنید.

 ویزای توریستی

 برای سفر به آمریکا باید ویزای توریستی داشته باشید. متقاضیان باید ابتدا به سفارت آمریکا مراجعه کنند و قصد خود را از سفر به آمریکا بگویند. از آنجایی که آمریکا در ایران سفارتی ندارد باید به یکی از کشورهای ترکیه یا امارات یا ارمنستان که نیاز به ویزا ندارند، مراجعه کرد.

نیازی نیست برای  اخذ ویزای آمریکا از طریق ویزای توریستی، مدرک  زبان ارائه دهید،  فقط لازم است ثابت شود که سوء پیشینه ندارید و تمکن مالی دارید و همچنین مدارکی که نشان دهد به کشور خود بر خواهید گشت.

 مهاجرت از طریق لاتاری

 لاتاری یا ویزای تنوع نژادی یکی از روش های اخذ ویزای آمریکا است. هدف از صدور این ویزا حفظ تنوع فرهنگی و  نژادی در آمریکا است که هر ساله قرعه کشی آن انجام می شود.

در این نوع ویزا نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا سوابق کاری یا مدرک تحصیلی نیست؛ اما داشتن هر یک از این ها امتیاز محسوب می شود. افرادی که در قرعه کشی برنده می شوند باید به سفارت آمریکا مراجعه کنند و مصاحبه حضوری انجام دهند.

برای اینکه ویزای آمریکا بگیریم باید چه مدارکی داشته باشیم؟

شما باید مدارک خود را به صورت کامل آماده کنید تا موفق به اخذ ویزای آمریکا بشوید. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است:

  • برگه تاییدیه یا کانفرم که برای وقت مصاحبه همراه با رسید پرداختی مورد نیاز است.
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان.
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی.
  • عکس شخصی با زمینه سفید بدون روتوش.
  • سند طلاق و سند ازدواج.
  • رونوشت تایید شده سوابق دادگاه و زندان یا بازداشت برای افرادی که سابقه کیفری و قانونی دارند.
  • پرینت حساب بانکی به زبان انگلیسی‌.
  • تمامی مدارک پزشکی و آزمایشگاهی.
  • ارائه گواهی تمکن مالی.
  • لیستی از اکانت ها در فضای مجازی همراه با نام اپلیکیشن.

تنوع ویزای آمریکا

همانطور که توضیح دادیم دو نوع ویزای آمریکا وجود دارد: ویزای مهاجرتی و ویزای غیر مهاجرتی

ویزای مهاجرتی

ویزای مهاجرتی آمریکا در واقع همان مجوز اقامت طولانی مدت یا دائم است که شما با دریافت آن و به محض دریافت آن می توانید تا هر زمان که ویزا تعیین می ‌کند یا به طور دائم در آمریکا به ادامه زندگی خود بپردازید. به عبارت دیگر به ویزای مهاجرتی آمریکا گرین کارت هم می‌گویند و اگر به دنبال اخذ ویزای آمریکا هستید و می ‌خواهید برای همیشه یا مدتی طولانی در آنجا اقامت داشته باشید تنها انتخاب شما همین نوع ویزا است.

ویزای غیر مهاجرتی

ویزای غیر مهاجرتی نیز جهت نقل و انتقالات تحصیلی یا حتی گردشگری به فرد درخواست دهنده اعطا می ‌شود. با استفاده از این ویزا تنها می توانید در مدت محدود یا کوتاه در آمریکا بمانید و بلافاصله پس از منقضی شدن آن باید خاک آمریکا را ترک کنید. البته توجه داشته باشید که امکان اقامت در آمریکا با همین ویزا یا امکان تبدیل آن به نوع دیگری از ویزا نیز وجود دارد.

انواع ویزای مهاجرتی

  • ویزای توافق نامه تجارت آزاد
  • ویزای مخصوص هنرمندان و ورزشکاران
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای تحصیلی غیر آکادمیک
  • ویزای ازدواج
  • ویزای تبلیغ کنندگان مذهب

انواع ویزای غیر مهاجرتی

  • ویزای کار بر اساس تائید وزارت کار
  • ویزای کار بدون نیاز به تائید وزارت کار
  • برنامه انتقال درون شرکتی
  • ویزای بازدید تجاری کانادا
  • ویزای کار پس از تحصیل
  • ویزای کار کارگر در آمریکا

وضعیت ویزای آمریکا برای ایرانیان چگونه است؟

شما باید در مورد اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان هم اطلاعات داشته باشید. امروزه اکثر افرادی که به عنوان یک ایرانی می خواهند به آمریکا مهاجرت کنند، نگرانی های زیادی دارند و علت آن هم تحریم‌ هایی است که علیه ما وجود دارد. رابطه بین ایران و آمریکا رابطه مناسبی نیست و توقع می رود که سختی برای ایرانیان بیشتر باشد اما نباید فراموش کنید تعداد ایرانیانی که هر سال موفق می‌ شوند تا ویزای آمریکا بگیرند هم بسیار زیاد است. پس نباید ناامید باشید. مطمئن باشید که شما هم می توانید با تلاش و رعایت شرایط کافی و آماده کردن مدارک لازم، ویزای آمریکا را بگیرید. فقط باید به این نکته دقت کنید و آن هم این است که مطمئن شوید شرایط و مدارک لازم را دارید. البته می توانید از مشاوران مهاجرتی و وکلای با تجربه هم در این زمینه کمک بگیرید؛ که ما در کارمونیا افرادی که به اندازه کافی تجربه و تخصص دارند و می توانند تاثیر مثبتی روی روند کاری شما داشته باشند را داریم.

برای ویزای آمریکا باید چه مراحلی را طی کنیم؟

برای اخذ ویزای آمریکا شما باید مراحل مختلفی را طی کنید‌. در اولین مرحله باید مدارکی را که گفتیم به طور کامل آماده کنید و آنها را به سفارت مورد نظر تحویل دهید.
فرم مربوط به اخذ ویزای آمریکا را به صورت آنلاین دانلود کرده و همراه با مدارک ارسال کنید که اطلاعات شما باید کامل درج شده باشد و نهایت دقت را حین تکمیل کردن این فرم ها به خرج دهید، زیرا عامل بسیار مهمی در اخذ ویزا است.
سپس باید تمام هزینه ها را به طور کامل پرداخت کنید.
بقیه مراحل به صورت حضوری هستند و باید در سفارت، آنها را به انجام برسانید که بعد از انجام این کار یک زمان مشخص می‌ شود و شما مصاحبه حضوری را به انجام می رسانید تا بتوانید ویزای آمریکا بگیرید.

در نهایت حضور خودتان در سفارت اهمیت بسیار زیادی دارد و هرگز نباید این مرحله را نادیده بگیرید.

حرف آخر

با تمام اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، متوجه شدید که اخذ ویزای آمریکا چه مراحلی را شامل می شود، چه مدارکی باید ارائه دهید و وضعیت اخذ ویزای این کشور برای ایرانیان با توجه به محدودیت ها و تحریم ها امکان پذیر هست یا خیر. پس اگر قصد دارید که به آمریکا مهاجرت کنید، اطلاعات خود را تقویت کرده و حتما از مشاوران و وکلای مهاجرتی کمک بگیرید.

در مجموع اگر هدف شما اخذ ویزای آمریکا است؛ باید در مرحله اول مدت اقامت خود را مشخص کنید و با توجه به مواردی که میتوانید از طریق آنها ویزا دریافت کنید؛ مدارک خود را تکمیل و به سفارت خانه در یک کشور ثالث مراجعه کنید.

همچنین توجه داشته باشید که داشتن ویزای موقت به معنای عدم امکان دریافت گرین کارت یا همان ویزای دائمی نبوده و می توانید پس از مدتی به طور مثال ویزای تحصیلی خود را به یک ویزای کاری تبدیل کنید و اقامت دائم دریافت نمایید.

در این مقاله روش های مختلف برای اخذ ویزای آمریکا  مطرح و بررسی شدند.  برخلاف بسیاری از کشورها گرفتن ویزای آمریکا و مهاجرت به این کشور نسبتاً سخت و پیچیده است. اگر تصمیم دارید به آمریکا مهاجرت کنید، کارمونیا می‌تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

سوالات متداول

1.انواع ویزای آمریکا کدام است؟

  • ویزای خانوادگی
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای نخبگان
  • ویزای نیروی کار ماهر و متخصص
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای توریستی

منبع : travel.state.gov

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *